Klacht: mobiel bellen vanuit het buiteland

op 09 augustus 2016 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Vorig jaar in mei heb ik een nieuwe telefoon aangeschaft. Aangezien mijn oude prepaid kaartje te groot was en ik niet wilde knippen, heb ik een nieuwe simkaart bij tele 2 aangevraagd. Kosten 10 euro. Daarna alleen maar problemen gehad. Er werd met regelmaat 0,25 eurocent afgeschreven zodat ik nu in totaal al 30 euro beltegoed op heb. Dit bleek met een instelling voor internet op het toestel te maken. zelf opgelost.
Maar een grote probleem is het bellen vanuit het buitenland. Ik ben inmiddels in Griekenland, 3x duitsland en vandaag in Belgie geweest. En ik kan niet bellen. Wel telefoon ontvangen en sms versturen. Vanuit het buitenland bellen geeft hij de melding “SEND USSD FAILED”. Ik heb inmiddels 3x met de klantenservice van tele 2 gebeld maar ik word niet geholpen. Gisteren adviseerde ze om handmatig een netwerkprovider in het buitenland te kiezen. Dus vandaag naar Belgie gegaan, en al de drie netwerkproviders uitgeprobeerd. Ook nog eens de oude methode met een 1 voor het simkaartnummer, maar nee, het werkt niet.
Ik heb een ander simkaart van KPN in het toestel gedaan om te testen of het aan het toestel en instellingen ligt, maar dat werkte prima. Dus het zit bij tele 2.

Wanneer ik kan bellen vanuit het buitenland. Inmiddels al heel wat kosten gemaakt voor het in orde te krijgen. dus enige extra beltegoed zou netjes zijn.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Miep Evers