Klacht: Misleidopgelicht

op 04 september 2018 over Mijninkoophulp.nl in de categorie Adviesbureau

Eind juli ben ik gebeld door mijn inkoophulp dat ze een vrijblijvende aanbieding wilde sturen voor ondernemers voor gas en elektra.
Allereerst aangegeven dat ik dit niet wilde omdat ik nu erg laag zit met mijn tarief. Meneer gaf aan dat het echt vrijblijvend was en ik altijd toch kon kijken of het toch goedkoper was en ik dus nergens aan vast zat.
Ik zou dan 6 augustus een voorstel via de mail krijgen. Maar alles was vrijblijvend. Ook aangegeven dat we dan op vakantie waren en ik niet zeker wist of ik mijn mail kon bekijken maar was geen probleem.

Ik heb geen mail gehad en er geen erg in meer gehad. Totdat er vorige week, 28aug ineens een brief op de mat lig van Total gas en power dat ik nieuwe klant ben.
Ik heb alles inmiddels uit de kast gehaald en iedereen gebeld en gemaild dat ik nergens mee akkoord ben gegaan. Maar ze kunnen nu niks betekenen, want als op de bandopname een Ja te horen is dan is dat een rechtsgeldige mondelinge overeenkomst. Ik vind dit echt absurd dat er in het telefoongesprek niet aangegeven wordt dat je binnen 2weken moet annuleren maar dat is dus een sniekie spelletje.. je wordt er ingeluisd en er wordt bewust informatie achtergehouden.
Bandopname gevraagd maar dat is een heel verhaal en te moeilijk.. ik hoop dat ik deze nog krijg, maar betwijfel het..

De mevrouw bij mijn inkoophulp gaf aan dat ik tussen wal en schip zit en een contract opzeggen gaat nu niet.. toen ik aangaf dat dat mogelijk moet zijn vertelde ze dat de boete zeker €800 zal zijn omdat het zakelijk is.
Ik vind dit echt heel erg dat er op zo’n manier gewerkt mag worden in Nederland.

Als mijn contract niet ingaat en ik bij mijn huidige energieleverancier kan blijven.
En natuurlijk ook dat mijn inkoophulp hier op afgerekend wordt en stopt met zulke praktijken

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Mijninkoophulp.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Mijninkoophulp.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ha-Ra