Klacht: Misleiding Retour

chipie1954 op 15 december 2019 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Misleiding Retour Bol.com: Bol.com adverteert met 30 dagen retourgarantie, echter in de praktijk blijkt: Bol.com verschuilt zich achter het feit dat de verkoper TV Plaza de stelregel hanteert: max 3 brand uren en anders een TV niet retour kan nemen.
Wij hebben deze verkoopcondities nooit ontvangen en zijn ook niet te vinden op Internet.

Geschil met Bol.com : Wij hebben een TV gekocht bij Bol.com, vooruit betaald en deze is geleverd op: 31.10.2019. Deze TV is volgens de Pakbon geleverd door TV Plaza, maar op pakbon staat niet vermeld dat TV PLaza een maximale ”branduren hanteert van 3 uur”’. Bij het uitpakken bekroop ons de twijfel of het wel een nieuw apparaat was (verpakkingen waren niet origineel en verschillend, sommige zelfs met een cellotape dichtgeplakt). TV toch bekeken (want je vertrouwt op de slogan van Bol.com: 30 dagen retourgarantie. Bij het instellen (dat we eerst zelf ettelijke keren zelf hebben geprobeerd) kregen we het apparaat niet aan de praat. Iemand er bij geroepen die pas later op de dag kon komen; ondertussen hebben wij de TV niet uitgezet met angst om instellingen e.d. te verstoren. In het pakket bleek geen NL gebruiksaanwijzing te zitten en het bleek dat de TV vol zat met DuitseOosteuropesche zenders en de afstellingen een warboel waren. Het moge duidelijk zijn dat het instellen een hele klus was. Toen wij -teneinde raad- probeerden na te kijken of via de site van TV Plaza een hulpdienst of i.d. was, kregen wij geen TV PLaza, maar stuitten wij op een Site van TV PlazaBol.com die volstond met vergelijkbare klachten. (LET OP: DIT IS EEN SITE VAN BOLCOM, DIE ONDERTUSSEN ALWEER VERANDERD IS. Het zou ons niets verbazen als deze site binnenkort ”uit de lucht gaat onder het mom van: wij werken niet meer met TV PLaza. ) Daar schrokken wij erg van van deze herkenbare problemen en meteen de TV ingepakt en retour gestuurd. op 12.11.2019 .En nu verbergt Bol.com zich achter het feit dat TV Plaza (die ondertussen alweer vervangen is door TV store ) de regel hanteert: een TV die langer dan 3 branduren heeft, wordt niet teruggenomen! Nogal logisch dat het alleen al het instellen al meer dan 3 uur geduurd heeft. De TV voldoet niet aan onze verwachtingen qua beeld en ook de inkijkhoek valt tegen. Wij willen de TV niet terug en ook geen nieuwe via Bol.com. Op de label die. in de doos zat stond een ander Nr dan wij besteld hadden: SAMSUNG UE40NU7190 (besteld) en ontvangen volgens de bijgesloten label: SAMSUNG UE 40 NU 7182U. Bij navraag -later-bij Samsung zou het gaan om een ouder model; en volgens Samsung kan het ziet zo zijn dat een model voor de NL markt geen NL gebruiksaanwijzing zou hebben. Ook op de verpakkings doos zat een label met Oost EU namen. Er ontstond een email met Bol.com; wat blijkt nu dat Bol.com ons emailadres heeft doorgegeven aan TV PLaza en later zelfs aan TV Store. Kan dat zomaar ook in het kader van de privacy wetgeving? Waar Bol.com eerst heel meegaand was: we zullen het oplossen, worden nu onze mails doorgestuurd en beantwoord door TV Store. Al met al zitten wij met een probleem: de TV retour gestuurd, en die wordt door TV Store weer aan ons opgestuurd, natuurlijk geweigerd. Wel betaald, maar geen recht op retour, ondanks dat Bol.com dat wel aanbiedt binnen 30 dagen., en geen TV. Wat raadt u ons, en wat kunt u voor ons beteken in dit bijzonder vervelende geschil
Al met al zitten we nu met een TV die niet voldoet: common interface werkt niet en TV geeft geen goed beeld en de TV kan niet retour genomen worden vanwege de zgn 3 branduren die TV Plaza hanteert.
Pas weken na de levering is na- meerdere – verzoeken een zgn verkoopvoorwaarde toegestuurd (niet van TV PLaza maar van de zgn opvolger TV Sore) waarin de fameuze 3 branduren genoemd wordt.

We hopen dat u ons kunt helpen in dezen en stellen uw reactie zeer op prijs, met vriendelijke groet, C.Gosselink

[Message clipped] View entire message

ALs de TV retour gestuurd kan worden en wij ons aankoopbedrag terugkrijgen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 16 december 2019 om 12:44 geantwoord

chipie1954

Heeft op 17 december 2019 om 15:07 geantwoord

Sorry, maar er is helemaal geen oplossing!

Ernstige misleiding door de leverancier TV PLaza/Bol.com die zich verbergen achter de NIET GEDEPONEERDE en ons pas achteraf meegedeelde verkoop condities van TV Plaza dat een TV die langer dan drie uur gedraaid heeft niet teruggenomen kan worden. Nogal logisch dat alleen het ontwarren van de buitenlandse zenders en de vreemde instellingen op de TV al meer dan drie uur geduurd heeft. Wij hebben er een deskundige bij moeten halen (ook weer extra kosten) en die is echt wel langer dan drie uur bezig geweest.
Al met al zitten wij nu met een TV waar van de common interface niet werkt en
het beeld is niet zoals verwacht.

Hoe nu verder: kunt u mij juridisch bijstaan?

Graag hoor ik van u,
vriendelijke groet,
C.Gosselink
06-37351392

Reactie van de melder van de klacht chipie1954

1 jaar geleden - Bol.com houdt zich niet aan de slogan: 30 dagen retourgarantie. Misleiding!!

Reactie van de melder van de klacht chipie1954

1 jaar geleden - Misleiding Bol.com: biedt aan 30 dagen retourgarantie maar houdt zich daar niet aan.

Alle klachten die gemeld zijn door chipie1954