Klacht: Misleiding in veilingtekst

op 30 oktober 2017 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Wij hebben een bod gedaan op een ( zoals de Veilingtekst vermeld ) 3 daagse trip naar Malta.
Dit was het hoogste bod , derhalve waren wij de ‘gelukkige’ winnaars van de reis.
In de veilingtekst was vermeld : 3 daagse reis !
Heenreis mogelijk van november 2017 t/m maart 2018.
Heenreis voor 20.15 uur.
Terugvlucht na 16.30 uur.
Na betaling van de verschuldigde reissom kon ik mijn voorkeur voor de data via een externe reisorganisatie : Flywise , kenbaar maken.
Na een aantal dagen kreeg is echter per mail te horen dat mijn voorkeurs data niet mogelijk was. Ondanks het feit dat dit wel werd aangeboden.
Na een alternatief te hebben doorgegeven kreeg ik na een aantal dagen de boekingsbevestiging.
Wat schetst mijn verbazing :
Wij vliegen heen om precies 20.10 uur ( 5 minuten eerder dan de veilingtekst vermeld ) , echter de terugreis is binnen twee dagen later.
De terugreis is wel na 16.30 uur. Echter ben ik per saldo binnen 48 uur weer retour in Nederland !
Dus helemaal geen 3 daagse reis zoals aangegeven in de Veilingtekst !
Ik ben nml. binnen 48 uur weer terug op Nederlandse bodem.
Nu diverse mailtjes over geschreven richting Vakantieveilingen.
Men geeft echter geheel niet thuis. Men beroept zich op de vermelde tekst over de reistijden en heeft het totaal niet over de misleiding in de tekst : 3 daagse reis ! Dit had voorkomen kunnen worden door desnoods iets eerder te vertrekken.

Een passende oplossing conform de vermelde Veilingtekst.
Hier is geen sprake van een 3 daagse reis. Wij zijn immers nog geen 48 uur onderweg ! Dus nog geen 2 dagen.
Of men kan een eerdere vertrektijd aanbieden zodat er wel sprake is van een deel van 3 dagen of men kan hier een passende vergoeding aanbieden voor het feit dat hier helemaal geen sprake is van 3 of een deel van 3 dagen i.p.v. nu nog geen 2 dagen.
Indien dit niet kan worden geboden zal ik de zaak aan de Geschillencommissie voorleggen.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vakantieveilingen.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 30 oktober 2017 om 15:15 geantwoord

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor uw bericht.

Helaas kunnen wij niks voor u betekenen. Vakantieveilingen kan de vluchttijden niet veranderen. Het is ook niet mogelijk om de veiling te annuleren. Wij hebben in de veilingtekst de vluchttijden aangegeven. Bij het plaatsen van uw bod bent u ook met de vluchttijden akkoord gegaan.

Data
Heenreis mogelijk van november 2017 t/m maart 2018.

Heenreis voor 20.15 uur.
Terugvlucht na 16.30 uur.

Het spijt ons dat wij u niet tegemoet kunnen komen hierin.

Diana - Webcare VV

Heeft op 30 oktober 2017 om 15:29 geantwoord

Ook hier gaat men uit van de vermelde vluchttijden. Er staat hier vermeld VOOR 20.15 en NA 16.30 uur. Daar voldoet het reisschema aan. Door nu 20.10 uur te plannen blijft er echter niets over van de tekst : 3 DAAGSE REIS .
Daar zit de misleiding. Indien men het vertrek eerder had gepland is er wel sprake van een 3 daagse reis. Nu is dit net aan de orde. Want we zijn binnen 48 uur retour. Mijn probleem zit hem dus niet in de vermelde reistijden in de tekst maar in : 3 DAAGSE REIS. Men draait hier constant om heen.....

Alle klachten die gemeld zijn door Delano25