Klacht: Misleiding

op 28 juli 2015 over Blokker in de categorie Huishoudelijke winkels

In de Blokker folder van week 31 wordt de Tefal stoomgenerator GV6720 aangeboden van (adviesprijs) €272,45 voor € 159. Op de website van Blokker staat een adviesprijs gemeld van € 207,75! Als klap op de vuurpijl even gekeken naar de echte adviesprijs op de site van Tefal. De echte adviesprijs luidt € 149,95!!! Sommigen noemen dit misleiding, anderen pure oplichting. Wat vreemd toch dat het niet zo goed gaat met Blokker. Vooral zo doorgaan met het beschamen van consumentenvertrouwen. Dan is het snel definitief afgelopen.

Dat Blokker eerlijk is over de adviesprijzen en geen sprookjes vertelt. In het internet tijdperk is iedere leugen in minuten te ontrafelen!

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Blokker in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Blokker een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Blokker

Heeft op 30 juli 2015 om 14:22 geantwoord

Beste heer Guis,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Naar aanleiding van uw bericht hebben wij contact opgenomen met de verantwoordelijke inkoopafdeling. Zij hebben ons van de volgende informatie voorzien.

De adviesprijzen die Blokker hanteert worden altijd aangeleverd door de leveranciers zelf. Voor 1 juli 2015 was de adviesprijs voor de Tefal stoomgenerator GV6720 € 272,45. Per 1 juli is er een prijswijziging doorgevoerd en is de adviesprijs naar beneden bijgesteld naar € 207,75. De folders van Blokker worden altijd ruim van te voren gemaakt. De folder van week 31 was daarom ook al voor 1 juli gemaakt. Hierdoor was het niet meer mogelijk om de aangepaste adviesprijs van Tefal in deze folder mee te nemen. Op de website kon de adviesprijs natuurlijk

U heeft het echter over een adviesprijs van € 149,95 die op de website van Tefal genoemd wordt. Het verschil tussen deze geadviseerde consumentenadviesprijs en de adviesprijs die de Blokker inkopers hebben ontvangen van Tefal kunnen wij niet verklaren.

Blokker is er nooit op uit om klanten te misleiden. Wij vinden het dan ook zeer vervelend om te horen dat u de aangegeven prijzen als zodanig heeft ervaren. Hiervoor bieden wij onze excuses aan.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Blokker Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Koos Guis