Klacht: Misleidende klantenservice

op 12 augustus 2017 over GSMWeb in de categorie Internetshops - Mobiele telefoons

Op 27 juli heb ik een iphone 7plus in kleur jet black besteld bij gsmweb met een 2 jarige abonnement dat per 1 september in zou gaan. Op 3 augustus om 13.06 uur belde ik de klantenservice om te informeren of mijn abonnement goed gekeurd was. Collega vertelde dat het niet het geval was omdat ik niet door de BKR ben. Dus ikvroeg aan de klantenservice omdat om een nieuwe abonnement aan te vragen waarbij ik de kosten van de toestel direct wilde betalen. Collgea zei dat hij het ging aanpassen in een nieuwe contract en dat ik daarover bericht zou ontvangen. Om 13.46 uur belde ik om door te geven dat ik nog geen bevestiging had gehad en ook gaf ik toen aan de kleur van de toestel te willen veranderen in black op de nieuwe aanvraag. Dit was geen probleem en ik zou er een mail over ontvangen.
Om 16.15 uur had ik nog steeds geen email en belde ik weer waarop klantenservice mij vertelde: goed dat u belt want die 1ste aanvraag is blijkbaar toch goedgekeurd en dat ik de toestel niet direct hoefe te betalen. Ik vroeg of ik dan alsnog de kleur black kon krijge en dat was mogelijk. Uitgerekend moest ik een bijbetaling doen van €24 en de kleur zou omgezet worden. Ik zou een mail krijgen met een link ideal om dat bedrag te betalen en de toestel zou omgezet worden.
Op 4 augustus heb ik een email gehad om 9.36 uur dat indien ik akkord was ik ze een email moest terugsturen met de kleurwijziging.
Ik heb meteen op de mail gereageerd en akkoord gegeven. Daarna om 13.46 uur gebeld om te vragen wanneer de toestel geleverd zou worden. Klantenservice vertelde dat de toestel over ongever 1 wk geleverd zou worden. Ik vertelde dat ik die middag van 4 augustus met vakantie zou gaan tot 12 augustus. Dit was geen probleem. Om 17.43 uur op 4 augustus, ik zat in de auto onderweg naar vakantieadres, kreeg ik een email dat mijn abonnement per die dag geactiveerd is en dat hij op 5 augustus al bezorgd zou worden.
Ik was natuurlijk niet meer thuis en ik was verbaasd dat de toestel toch zo snel geleverd zou worden, telefoniste had gezegd 1 wk wachttijd. Maar anyway ik blij dat ik bij terugkomst mijn toestel kon ophalen. Op zatrdagochtend kom ik terug van vakantie en ik ga met afhaalbrief wat in mijn brievenbus was naar de postkantoor om de toestel op tehalen.
Ik kom thuis en maak de doos open en zie op de zending brief kleur jetblack staan. Gelukkig had ik de iphone doos niet geopend.
Dus ik bel om 12.01 uur de klantenservice en vraag wat er aan de hand is. Meisje genaamd ” katrina” vertelt dat ik op mijn kostem “€14.45” de toestel aangetekend moet terug sturen en daarna pas zou ik de nw kleur black ontvangen.
Ik vertel dat ZIJ een fout hebben gemaakt en de verkeerde kleur hebben gestuurd waardop zij heel brutaal zegt
: nee u heeft jetblack besteld en die heeft u ontvangen, daarna heeft u kleur gewijzigd en daar moet u zelf voor betalen. Waarop ik vertel dat ik meeredre keren heb gevraagd kf het mogelijk was om de kleur te veranderen en dat de kosten alleen €24 extra was. Zij vertelde dat ik op de email van 4 augustus om ,9,36 uur al had kunnen lezen dat die toestel van eerste bestelling al verstuurd was.
Kortom: ik heb een kleurwijziging doorgegeven wat goedgekeurd was en achteraf blijkt dat gsmweb die eerste bestelling al had verstuurd en mij alsnog de kleurwijziging had laten doen zonder mijn weten en dat er nergens vermeld is dat ik voor de kosten voor terugsturen van de de toestel moest opdraaien.
Ik word hier heel kwaad over en vertel de telefoniste dat ik mijn contract wil ontbinden. Ik heb 14 dagen bedenktijd. Waarop zij zegt dat mijn contract op 27 juli ingegaan is en dat de 14 dagen gisteren al om zijn. Ik heb een email dat mijn contract op 4 augustus goedgekeurd is, dus ik heb degelijk wel nog tijd om de contract te ontbinden. Ik vraag of zij mij per mail wil goezenden hoe ik de contract kan ontbinden, waarop zij dat weigert en zegt eerst de toestel terug dan paar dagen verwerking en dan ben ik toch de 14 dagen bedenktijd voorbij.

Dit is te ABSURD voor woorden. Dat een medewerkster van gsmweb genaamd katrina dit verteld. Ik vraag netjes of ik met een andere collega van haar mag praten die mij beter te woord kan staan waarop ze zegt: we zijn met zijn tweeen vandaag en mijn andere collega heeft het druk en kan u ook niet helpen.
Ik ga hiervoor naar mijn rechtsbijstand stappen. En ook die mw katrina persoonlijk aanklagen voor de onbeschofte houding aan de telefoon en weigeren om mij met een ander iemand te praten terwijl zij klaarblijkelijk mij zelf NIET wilde helpen.

Als de toestel kosteloos omgeruild gaat worden naar de juiste kleur en of de contract ontbinden en alles terug nemen. Dan ga ik elders een contract aan waar ze mensen met respect behandelen en helpen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over GSMWeb

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over GSMWeb nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mika_1360