Klacht: Misleidende informatie op Website

op 14 juli 2017 over Vacanceselect in de categorie Reizen Algemeen

Op dinsdag 11 juli j.l. zijn wij met onze 6 kinderen gearriveerd bij onze geboekte stacaravan van VACANCESELECT. De stacaravan werd als de ‘grootste in hun assortiment’ en als ‘reus’ aangeprezen, geschikt voor acht personen. Wij hadden ons erg verheugd op onze vakantie, maar toen wij arriveerden , was het gelijk duidelijk dat deze stacaravan totaal NIET geschikt is voor 8 personen!!

We wilden binnen eten vanwege de hitte, maar er was alleen maar een klein eettafeltje binnen met te weinig stoelen. Je viel over elkaars voeten omdat het zo klein was en we waren zo ongelukkig daar dat we diezelfde avond nog een vlucht terug naar huis hebben geboekt (voor donderdag 13 juli 2017) omdat we niet langer in dit te krappe onderkomen wilden blijven.

Een alternatief was geen oplossing want aangezien deze stacaravan de ‘grootste’ is in hun assortiment en we ook alleen 5 dezelfde stacaravans die EXACT hetzelfde waren, kregen aanboden, hadden we geen energie meer om dit nog langer af te wachten.

Vacanceselect weigert om ons geld terug te geven en zegt dat er duidelijk op de site staat dat de stacaravan 40m2 is. Dit klopt, maar moeten wij voortaan exact gaan uitmeten hoe klein dit is?! De stacaravan is hooguit geschikt voor zes personen!

De foto’s van de stacaravan zien er mooi uit op de site, maar de werkelijkheid is totaal anders! Ze zijn net als een makelaar die een huis er mooi opzet, en waar als je daar gaat kijken, het veel kleiner is dan je had gedacht. Dit is misleiding. En we kunnen moeilijk vóór het boeken naar Frankrijk afreizen om te kijken of iets geschikt is.

Hoe kan Vacanceselect een krappe stacaravan als dit een ‘reus’ noemen op de site ??? Zie plaatje

Vacanceselect stelt zich bijzonder star op en weigert om ook maar iets van het betaalde bedrag terug te geven omdat wij niet wilden afwachten tot zij met iets ‘beters’ op de proppen kwamen.

Als mijn geld terug wordt gegeven.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vacanceselect over deze klacht.

Bericht van Vacanceselect

3 maanden geleden - Beste familie Versluis, Wij vinden het jammer dat u ons pas toen uw weer thuis was, een e-mail heeft gestuurd om het probleem te melden. Hierdoor zijn wij helaas niet in de gelegenheid gesteld het probleem op te lossen tijdens uw vakantie. In uw reisdocumenten staat expliciet ons telefoonnummer dat u kunt bellen als u er niet uitkomt met het park. Wellicht was verplaatsen naar 2 stacaravans of omboeken naar een grotere stacaravan op een andere camping een oplossing geweest. De informatie op de website klopt met de werkelijkheid en wij hebben geen mogelijkheid gekregen het probleem op te lossen. Daarom gaan wij niet in op uw verzoek om restitutie. Met vriendelijke groet, Vacanceselect

Reactie van de melder van de klacht Stefan12345678

3 maanden geleden - Beste Vacanceselect, Wij weten inmiddels dat u ons geen geld terug geeft, maar wij willen andere reizigers waarschuwen voordat zij boeken. Wij hebben u al gemaild toen wij nog in Frankrijk waren, dus wat u hierboven zegt, klopt niet. Verder is het te duur om vanuit het buitenland te bellen naar Vacanceselect, en aangezien u niet bepaald klantvriendelijk bent, verwachten wij ook niet dat u een telefoonrekening betaald. Verplaatsen naar 2 stacaravans is geen optie, of stelt u voor dat de kinderen helemaal alleen in een stacaravan moeten en wij in de andere? De stacaravan is de grootste in het assortiment van Vacanceselect staat duidelijk op de site, dus weten wij niet hoe u de woorden 'grotere stacaravan' kunt gebruiken. Het is misleidend om woorden als 'reus' te gebruiken wanneer u deze stacaravan aanprijst. Het enige lichtpuntje in deze situatie is dat wij nu andere reizigers kunnen waarschuwen voor dit misleidende bedrijf. Met vriendelijke groet, Fam Versluis

Alle klachten die gemeld zijn door Stefan12345678