Klacht: Misleidende informatie

RozeEghuizen op 10 december 2021 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Ik heb een wintersport vakantie naar Gerlos geboekt als kado voor een 18 jarige.
Deze (duurdere) bestemming hebben wij gekozen vanwege de Apres Ski.
Naar aanleiding van de corona onzekerheid heb ik meerdere keren contact gehad met de klantenservice van Sunweb.
Hierbij heb ik gevraagd wat mijn mogelijkheden zijn als de Apres ski gesloten is aangezien dit de reden is dat wij deze locatie hebben gekozen.
De reactie was telkens: meneer wacht de ontwikkelingen af zodra dit bekend is bieden wij een passende oplossing.

Nu een week voor vertrek geeft Oostenrijk aan dat de Apres ski gesloten is, ik bel wederom met de klantenservice.
Het antwoord, dit is geen geldige reden de boeking te annuleren of te wijzigen. Helaas is inmiddels de termijn voor omboeken of annuleren verstreken. Dit kunt u vinden in de algemene voorwaarden.

Ik heb exact dezelfde vraag gesteld als de vorige keren, geen enkele keer is mij verteld dat dit geen geldige reden is en dat dit terug te vinden is in de voorwaarden, telkens werd ik gerust gesteld dat Sunweb altijd met een passende oplossing komt. De passende oplossing nu is dat wij pech hebben gehad en een duurdere wintersport hebben zonder de voordelen van deze duurdere locatie?

Dit noem ik misleiding, ik begrijp dat deze tijd voor een bedrijf als Sunweb lastig is, maar klanten misleidende informatie geven tot het moment dat wijzigen te laat is vind ik een zeer kwalijke zaak.

Kosteloos annuleren
Kosteloos omboeken
Een tegemoetkoming

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 10 december 2021 om 12:16 geantwoord

Beste heer Eghuizen,

Wat vervelend om te lezen dat u een duurdere wintersportbestemming heeft uitgekozen vanwege de après ski en dat deze nu gesloten is. Wanneer de après ski gesloten is, is dit geen reden voor ons om de vakantie te annuleren of binnen 6 weken voor vertrek nog om te boeken. Ik begrijp dat dit niet prettig voelt, daarom heb ik ter compensatie de reserveringskosten uit de boeking gehaald. Binnen 2 uur krijgt u hier een nieuwe factuur van.

Ilona
Team Sunweb Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door RozeEghuizen