Klacht: misleidende geld-terug-actie

op 12 september 2018 over Tefal in de categorie Huishoudelijke apparatuur

Strijkijzer van Tefal gekocht met een ’90 dagen op proef’-actie. Niet tevreden over het strijkijzer, dus we wilden gebruik maken van het recht op retour. Na heel veel gegevens invullen, vele vreemde foutmeldingen tussendoor, en veel zoeken naar bijv. serienummers, het hele formulier doorlopen. Blijkt dat er met ‘geld terug excl. verzendkosten’ niet (alleen) bedoeld wordt dat je je hele aankoopbedrag terugkrijgt, exclusief eventuele verzendkosten die gemaakt zijn om het product bij jou te krijgen, maar dat je de verzendkosten om het product op te sturen zelf moet betalen (8,95 voor afleveren bij een DHL-punt of 10,95 om op te laten halen). Ik vind dit buitenproportioneel voor een strijkijzer van 27,99 en bovendien nogal misleidend: de actie lijkt de garantie te bieden dat je geen kosten hoeft te maken als het product toch niet bevalt (mits je bij een webwinkel bestelt die geen verzendkosten rekent). Ook in de actievoorwaarden op https:www.tefal.nl90dagenopproef staat niet vermeld wat onder deze verzendkosten verstaan wordt.

Wanneer ik het product kosteloos retour kan sturen (of de kosten voor verzending ook terug krijg), of het product kan inleveren bij bijvoorbeeld Mediamarkt en vervolgens gewoon het volledige aankoopbedrag terugkrijg.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tefal

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Tefal in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door ster29