Klacht: Misleidende advertentie

op 28 augustus 2016 over Tommy Teleshopping in de categorie Teleshopping

Ik wilde via de website van Tommy Teleshopping de XHose bestellen.
Er stond vermeld: nu slechts vanaf 29,95 en TV actie 1+1 gratis.
Als je probeert te bestellen dan kun je kiezen uit 15 of 22,50 meter.
De prijs gaat dan meteen omhoog naar 49,95 of 69,95 euro.
Navraag leerde me dat deze 29,95 alleen geldt voor de 7,5 m maar die staat er niet bij, die kun je niet kiezen.
Ik vind dit een misleidende advertentie, iets aanbieden voor een prijs waar je niet uit kan kiezen. Ik heb gebeld maar kreeg nul op het recest, ze wilde niet meewerken aan een oplossing, heel halsstarrig. (De vriendelijke medewerkster probeerde het wel maar haar leidinggevende wees het af.

De reclame valt onder dwaling, terug te vinden onder Artikel 6:228 BW

Als ik de 15 m, het laagste waar ik uit kan kiezen, kan kopen voor de \\\"vanaf\\\" prijs van 29,95.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Tommy Teleshopping over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Tommy Teleshopping in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tommy Teleshopping een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tommy Teleshopping

Heeft op 06 september 2016 om 09:07 geantwoord

Beste heer Raijmakers,

Wij betreuren het dat u onze reclame misleidend vindt. Zoals u aangeeft in uw klacht, is het een vanaf prijs.

Helaas is het niet mogelijk om u een tuinslang te sturen van 15 mtr voor €29.95.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Team Tommy Teleshopping.

Heeft op 06 september 2016 om 13:06 geantwoord

Ik ga niet akkoord met deze oplossing.
Welgemeende excuses aanbieden is geen oplossing. Zoals ik al eerder zei zijn ze erg halsstarrig en niet klantvriendelijk bij Tommy Teleshopping.
Ik kan ook iets te koop aanbieden met een \"vanaf\" prijs en dan het artikel zelf niet leveren, maar alleen het duurdere.
Als de 7,5m nog te koop was geweest, dan snap ik het, maar nu moet TT de prijs al bij voorbaat coorect zetten en niet een lagere prijs als lokkertje plaarsen om vervolgens dit artikel niet meer te leveren.
Dus nee..ik ben niet tevreden met deze oplossing en ik beschouw het als NIET opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door GuidoRaijmakers