Klacht: Misleidend

op 04 juli 2016 over Zorgtoeslag.nl in de categorie Adviesbureau

Mijn zoon van 18 die voor het eerst zelf zijn zaken moet regelen heeft dit gedaan via deze site hij wist dit natuurlijk niet tot ik een brief kreeg voor hem dat hij na herhaalde aanmaningen ff 37 euro moest betalen, geen eerdere aanmaningen gezien, sneu hoor ze krijgen al zo weinig studiefinanciering, ik vind hun site erg misleidend en hoop dat dit gestopt kan worden.

Als hij zijn geld terug krijgt en de naam van de site veranderd wordt.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Zorgtoeslag.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Zorgtoeslag.nl in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Zorgtoeslag.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Zorgtoeslag.nl

Heeft op 04 juli 2016 om 10:21 geantwoord

Geachte mevrouw Van der Lee,

Bedankt voor uw bericht. Wij vinden het jammer dat onze dienstverlening niet naar uw tevredenheid is.
Zorgtoeslag.nl is een intermediair op het gebied van het aanvragen, wijzigen of stopzetten van de zorgtoeslag. Wij zijn dus geen onderdeel van de Belastingdienst, maar werken als een online belastingadviseur, gespecialiseerd in de zorgtoeslag. Dit vermelden we bij Contact en in de bevestiging die wij per e-mail versturen.

Wij helpen mensen bij het berekenen van de zorgtoeslag. Daarvoor kan gratis en geheel vrijblijvend een proefberekening worden gemaakt door het stappenplan in te vullen. Daarna kan er desgewenst gebruik worden gemaakt van onze dienstverlening, waarmee u uw aanvraag, wijziging of stopzetting tegen eenmalige kosten door ons laat controleren, verwerken en indienen.

Een van de voordelen van deze dienstverlening is het achterwege laten van de Digid-code. Deze is voor veel mensen een doorn in het oog en kan zelfs een reden zijn om toeslag te laten liggen. Wij zijn als intermediair bekend bij de Belastingdienst en hebben geen Digid nodig omdat wij onze eigen, beveiligde digitale verbinding met de Belastingdienst hebben.

Daarnaast controleren wij alle aanvragen, wijzigingen en stopzettingen en nemen wij wanneer nodig contact op met de aanvrager. Daardoor gaat u een zo passend mogelijke toeslag ontvangen, wat een groot verschil is met het aanvragen bij de Belastingdienst. Die haalt onjuistheden namelijk pas achteraf uit de aanvraag, waardoor u geconfronteerd kunt worden met onplezierige terugbetalingen.

Ook zorgen wij ervoor dat u niet te weinig toeslag aanvraagt. Het komt heel vaak voor dat wij er na controle van een aanvraag achter komen dat er recht is op een hoger bedrag aan toeslag. Doordat wij dit corrigeren kan dit tientallen tot honderden euro’s aan toeslag extra opleveren, waardoor u de verwerkingskosten gelijk hebt terugverdiend. De Belastingdienst doet dit niet voor u, waardoor u mogelijk toeslag misloopt.

Wanneer u na de gratis proefrekening ervoor kiest om uw aanvraag, wijziging of stopzetting door ons te laten behandelen, dan vragen wij hiervoor twee expliciete akkoorden waarmee u ons opdracht geeft om uw aanvraag, wijziging of stopzetting te verwerken, en waarmee u ons machtigt om de eenmalige verwerkingskosten van € 29,50 na verlening van de dienst te incasseren. Worden één of beide akkoorden niet verleend, dan krijgen wij geen gegevens binnen en zullen wij geen dienst aan u verlenen.

Geeft u ons opdracht om uw aanvraag, wijziging of stopzetting te behandelen, dan bevestigen wij dit direct op de website. Ook sturen wij daarvan gelijk een bevestiging naar het opgegeven e-mailadres. Daarin vermelden wij, net zoals op de website, dat u vanaf dat moment 14 dagen de tijd hebt om kosteloos en zonder opgaaf van reden te annuleren. Na verloop van deze termijn verwerken wij uw aanvraag, wijziging of stopzetting en dienen wij deze in bij de Belastingdienst, waarmee onze dienst is geleverd. Het betreft een éénmalige dienst, waarvoor wij éénmalig € 29,50 in rekening brengen. Mocht dat bedrag niet kunnen worden geïncasseerd, dan wordt er een betalingsherinnering gestuurd per e-mail, waarbij nog geen aanmaningskosten in rekening worden gebracht.

Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van dit bericht, neemt u dan gerust contact met ons op.

Zorgtoeslag.nl
0186 745 333