Klacht: misleidend

op 25 april 2017 over Zorgtoeslag.nl in de categorie Adviesbureau

Mijn dochter van net 18 ging zelf haar toeslag aanvragen. Hiervoor had ze op Google ingetikt zorgtoeslag aanvragen en als eerste kwam in beeld zorgtoeslag.nl. Ze ging er vanuit dat dit de website was waar ze zorgtoeslag aan moest aanvragen (net als vele andere jongeren van haar leeftijd). Toen onze dochter ons vroeg waarom ze eerst 39 euro moest betalen alvorens ze toeslag kreeg (het was van haar rekening geschreven), waren we al te laat. In gesprek met de belastingtelefoon en googlend merken we dat onze dochter niet de enige is. Zorgtoeslag.nl gaf per telefoon aan dat alles helder op de site staat: intermediair en het gevraagde ‘kleine’ bedrag. Ja, dat klopt en ze leveren een dienst. Maar toch is het misleidend. Wij vinden het heel erg dat zo’n website op deze manier geld van jongeren aftroggelt. Zeker als dit een veel gehoorde klacht is en intussen binnen 4 jaar het bedrag van 19, 95 naar 39,95 euro is gegaan.

Mijn dochter hoeft dit bedrag niet te betalen. En Zorgtoeslag.nl maakt op haar site heel duidelijk dat deze dienst gratis is via Belastingdienst.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Zorgtoeslag.nl

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Zorgtoeslag.nl nog niet in behandeling is genomen.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Zorgtoeslag.nl in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Zorgtoeslag.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Zorgtoeslag.nl

Heeft op 28 april 2017 om 11:31 geantwoord

Heeft op 29 april 2017 om 02:30 geantwoord

Dit is een bekende brief. Staat al vaker op deze site. En al voor een langere periode. Alleen de laatste keren staat hij niet meer online. Niks persoonlijks. Dit bevestigt uw wijze van dienstverlening. Misleidend zonder verantwoordelijkheid te nemen.

Alle klachten die gemeld zijn door JohannaMaria1701