Klacht: misbruik van persoonsgegevens van klanten door medewerkers.

op 12 mei 2016 over fit for free in de categorie Sportclub/-school

Geachte heer/mevrouw,

Ik wil graag een klacht indienen over het misbruik maken van persoonsgegevens van klanten door de medewerkers.

Het is inmiddels een tijd geleden dat ik bij Fit For free heb gesport, inmiddels heb ik het abonnement opgezegd door een aantal vervelende voorvallen. Hieronder zal ik er enkelen benoemen.

Mijn eerste tijd bij fit for free heb ik normaal kunnen sporten en kon streven naar mijn doelen. Ik ervaardde het als een plezierige sportschool. Destijds sportte ik samen met mijn inmiddels exvriend. Echter wanneer mijn relatie voorbij was begon de ellende. Ik kreeg uit het niets een Facebook vriendschapsverzoek van één van de instructeurs/ stagiaire die die middag ook aanwezig was terwijl ik aan het fitnessen was. Direct daarop volgend kreeg ik meerdere prive berichten van deze jongen man. Hij beweerde dat er oogcontact was en hij mijn gegevens had opgezocht in het systeem van Fit for Free. Ik schrok hier van dat dit zomaar mogelijk was. We hebben een korte tijd gesproken met elkaar via Facebook, maar al gauw werd het duidelijk dat deze jongen uit was op seks gerelateerde ontmoetingen. Ik heb hem destijds heel duidelijk gemaakt dat ik daarvan niet gediend ben. Na deze berichten te hebben uitgewisseld, voelde ik mij totaal niet veilig/prettig in de sportschool. Kort nadat dit gesprek had plaats gevonden zijn er nog 3 mannelijke medewerkers geweest die mij toevoegden op Facebook, zonder er maar enig woord mee te hebben uitgewisseld! Zonder dat ik mij heb voorgesteld. Heel vreemd vond ik dit. Dit benauwde mij erg en heb er destijds voor gekozen om via internet mijn contract op te zeggen. Ook heb ik dit met meerdere mensen besproken die daar ook hebben gefitnest. Zij raadde mij af om een klacht in te dienen bij de sportschool zelf, aangezien de sportschool houder niet iemand is die zulke klachten serieus zal nemen. Ook hoor ik steeds vaker dat vooral de eerst genoemde jongen dit niet alleen bij mij heeft gedaan. En nu ik vernomen heb dat hij er nu een contract heeft, dit baad mij zorgen. Vandaar dat ik er nu toch voor heb gekozen om een klacht in te dienen. Ik vind het schandalig dat mijn gegevens zomaar mogen worden misbruikt en gebruikt op deze manier. Dit zou niet mogen! Ik hoop dat jullie deze klacht serieus nemen. Zo niet, dan ben ik van plan dit serieus aan te pakken.

Met vriendelijke groet

Ik eis dat deze klacht serieus word genomen en het filiaal een grote voorjaarsschoonmaak houd wat betreft de medewerkers. Zo voelt niemand zich fijn/prettig/veilig tijdens het sporten.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar fit for free over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door fit for free in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat fit for free een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

fit for free

Heeft op 12 augustus 2016 om 09:44 geantwoord

Initiële reactie: \\\"Beste mevrouw Zentveld, wat vervelend om via deze weg van uw klacht te moeten vernemen. Het is absoluut niet de bedoeling dat onze medewerkers leden via Social Media benaderen door middel van gegevens vergaard via ons ledenmanagementsysteem. Misbruik van persoonsgegevens keuren wij dan ook ten strengste af. Uw klacht is derhalve ter behandeling doorgestuurd naar de verantwoordelijke Regiomanager. Wij willen ons op voorhand alvast welgemeend excuseren voor het ongemak. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ons bereiken via webcare@fitforfree.n. Met vriendelijke groet, Bas.\"

Beste mevrouw Zentveld, wij kwamen tot de ontdekking dat uw klacht tot op heden nog op de status \'in behandeling\'stond. De melding is toentertijd doorgezet naar het Regiomanagement. De verantwoordelijke Regiomanager heeft aangegeven dat de Clubmanager u in de eerste week van mei per e-mail over de kwestie heeft benaderd. Wij gaan er dan ook van uit dat het sindsdien naar tevredenheid is opgelost. Mocht dit toch niet het geval zijn geweest dan horen wij graag van u. U kunt ons te allen tijde bereiken via webcare@fitforfree.nl. Met vriendelijke groet, Bas - Fit For Free Webcare.

Alle klachten die gemeld zijn door Naomizetje