Klacht: Misbruik maken van situatie van overmacht van klant

op 02 september 2016 over Avis Budget Group in de categorie Autoverhuur

Via Car Del Mar hadden wij bij Avis voor € 284,38 een huurauto (CDMR-C) gereserveerd en betaald voor de periode van 22 t/m 26 augustus 2016, af te halen bij het kantoor van Avis op de luchthaven van Nice.

Als gevolg van een staking door piloten van EasyJet werd onze vlucht van 22 augustus 2016 geannuleerd en omgeboekt naar een vlucht op 23 augustus 2016 (zelfde tijd).

Op maandag 22 augustus 2016 heb ik telefonisch contact opgenomen met het verhuurkantoor van Avis in Nice en aangegeven dat wij de gereserveerde auto een dag later zouden ophalen. De mevrouw van Avis gaf aan dat dit geen probleem was en dat wij ons de volgende dag konden melden met de voucher.

Op dinsdag 23 augustus 2016 wilden wij de huurauto ophalen bij Avis in Nice. Daar gaf de medewerkster aan dat de overeengekomen tarieven niet meer golden omdat de auto te laat was opgehaald. Voor de resterende 4 dagen zouden wij in totaal € 759,30 moeten betalen in plaats van de € 284,38 (voor 5 dagen) zoals al betaald via Car Del Mar.
Vervolgens hebben wij bij een andere verhuurder een auto gehuurd, omdat dit voordeliger was dan bijbetalen bij Avis. Voor vergelijkbare auto rekende de andere verhuurder minder dan 25% van het tarief van Avis.
Hierdoor hebben wij dus twee keer moeten betalen voor een huurauto, één keer aan Avis en één keer aan de andere verhuurder.

Ik vind deze behandeling door Avis niet correct en de ter plaatse gevraagde tarieven schandalig (€ 759,30! voor 4 dagen een compacte auto). Dit verwacht je niet van een bedrijf als Avis. Voor ons was er sprake van overmacht en het gewijzigde tijdstip van ophalen is tijdig doorgegeven.

Terugbetaling van de betaalde huursom, omdat Avis geen prestatie heeft geleverd.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Avis Budget Group over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door KlachtAvis
x