Klacht: Minderjarig broertje geboden met mijn account

J.Y op 12 december 2019 over BVA Veilingen in de categorie Online Veiling

Tot mijn grote verbazing hadt ik een scooter gewoon op bva auction terwijl ik niet diegene was die erop heeft geboden.
Wat blijkt mijn minderjarig broertje heeft via mijn laptop op marktplaats een scooter gezien en toen werd die doorverwezen naar bva auctions en toen heeft die dus zomaar een bod gedaan.
Nu zit ik aan dit bod vast blijkbaar.
Ik heb bva auction een mail gestuurd waar ik tot nu toe nog geen reactie op heb en heb net ook gebeld en kreeg te horen dat ik eigenlijk pech hadt en ik verantwoordlijk ben voor mijn account.
Nu vindt ik dit dus onzin want mijn laptop onthoudt dus het wachtwoord en dergelijke van de sites waar ik een account heb en mijn broertje op marktplaats zat te kijken en uiteindelijk op bva auction terecht kwam en dus geboden heeft.
Maar hij wist dus niet dat je bod op bva auctions bindend was.
Ik vindt dit zelf gewoon belachelijk en ga dus ook mijn advocaat bellen hierover.
Ik wil iedereen afraden om hier te bieden want je zit er meteen aanvast als het dus om een openbare veiling gaat.

Mvg Joey

Als bva het bod verwijderd omdat ik dus niet diegene ben die heeft geboden.
Zodat ik niet met een kostenpost van 800€ zit voor een scooter die ik niet eens wil of op heb geboden.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar BVA Veilingen over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door BVA Veilingen in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat BVA Veilingen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BVA Veilingen

Heeft op 23 december 2019 om 16:23 geantwoord

Beste J.Y.,

Bedankt voor uw bericht. Wat een vervelende situatie.
Zodra u een account heeft aangemaakt, bent u zelf verantwoordelijk voor de gegevens in het account en alle biedingen die via uw account worden geplaatst. Daarom is het belangrijk dat u zorgvuldig en vertrouwelijk omgaat met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Biedingen die via iemand anders op uw account zijn gedaan, kunnen niet ongedaan gemaakt worden.

Uw bod kan niet worden verwijderd omdat het hier een openbare veiling betreft, zonder herroepingsrecht.

Daarom is uw aanvraag neergelegd bij de financiële afdeling, en in onderling overleg is er besloten dat u de kavel af kunt kopen.

Inmiddels heeft u de afkoopsom voldaan, en daarmee wordt dit dossier afgesloten.

Ik raad u aan om uit te loggen uit uw account, en de wachtwoorden te verwijderen, zodat dit soort situaties in het vervolg kunnen worden voorkomen.

Daniëlle - BVA Auctions

Alle klachten die gemeld zijn door J.Y