Klacht: Mijn telefoon zou niet te repareren zijn

op 21 augustus 2016 over Apple in de categorie Electronica - Computers

Ruim een maand geleden liet ik mijn iPhone in de Apple Store opsturen naar Apple ter reparatie van mijn gebroken scherm. Van Apple kreeg ik vervolgens te horen dat mijn scherm niet meer te repareren was en dat ik een nieuwe telefoon zou moeten aanschaffen (wat mij incl. administratiekosten €368,13 zou kosten) of ik kon kiezen mijn telefoon ongerepareerd terug te laten sturen, waarbij ik €34,94 onderzoekskosten moest betalen. Ik koos voor het laatste omdat ik momenteel geen geld had om een nieuwe telefoon aan te schaffen.
In de Apple Store vroeg ik ernaar waarop Apple baseert dat mijn telefoon niet te repareren is. Vervolgens kreeg ik een moeilijk verhaal te horen dat er gebruik wordt gemaakt van speciale machines die meten of mijn scherm vervangen kan worden, dus als Apple zegt dat mijn telefoon niet te repareren is dan is dat ook zo.
Inmiddels heb ik mijn scherm laten repareren bij een andere telefoon reparatie service in het centrum van Arnhem. Naar een uur kon ik mijn telefoon ophalen incl. gerepareerd scherm en moest ik €50 afrekenen. Mijn klacht is dan ook dat het bericht van Apple ongegrond was en er geprobeerd is om zoveel mogelijk geld van mij als consument te ontfutselen. Dit vind ik zeer on-klantvriendelijk en voel me nogal opgelicht door Apple.

Ik kan pas weer een goed woord voor Apple overhebben wanneer zij op zijn minst de door mij betaalde onderzoekskosten aan mij terugbetalen.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Apple

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Apple nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Simone-dk