Klacht: Mijn geld ben ik kwijt

op 12 augustus 2016 over internet-bikes.com in de categorie Internetshops - Fietsen

Op internet heb ik een fiets met een kleine beschadiging op het spatbord gekocht voor €75,-. Deze kon ik gratis ophalen bij Mega Bikes in Tilburg.

In de advertentie stond dat je de fiets niet mocht omruilen of retourneren. (Volgens de wet van koop of afstand heb je ALTIJD een bedenktijd).

Eenmaal aangekomen in Tilburg vroeg ik of de doos open mocht omdat ik de fiets wou zien. Dit was in de eerste instantie niet mogelijk. Ik gaf aan dat ik deze wel wou zien omdat ik er voor betaald had. Na enig zuchten en steunen werd de doos open gemaakt. Direct zagen wij dat dit niet de popal fiets was welke wij dachten gekocht te hebben. Dit gaf ik aan.

Na enig door vragen kon ik de fiets achter laten.

Hierna heb ik direct een mail gestuurd over mijn ontevredenheid en of zij mijn geld terug konden storten.

De eerste persoon, Gerard, gaf aan dat er wel wat mogelijk was. Opeens hoorde ik niets meer van hem. De fiets die wij wouden was niet in hun assortiment maar zou die week binnen komen.

Na 1 week heb ik weer contact opgenomen omdat de fiets nog steeds niet op het internet stond. Toen kreeg ik een mail van Jeroen. Deze gaf aan dat er duidelijk stond dat er niet geruild mag worden en dat ik mijn geld niet teug kreeg.

Inmiddels hadden ze de fiets al aan een ander verkocht. Nu bied hij mij een waardebon aan en niet mijn geld.

Deze waardebon mag ik alleen online gebruiken van hem en niet in de winkel. Mag dit?

Als ik mijn geld terug krijg

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar internet-bikes.com over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door internet-bikes.com in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat internet-bikes.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

internet-bikes.com

Heeft op 17 augustus 2016 om 10:03 geantwoord

Beste Sheba,

Bedankt voor je bericht. Ik heb je case intern nagelopen zie dat we helaas een fout hebben gemaakt in de behandeling van je case, waarvoor excuses. Ik heb onze administratieafdeling opdracht gegeven het bedrag terug te betalen. Je ontvangt het bedrag zo snel mogelijk op je rekening.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht ik je verder van dienst kunnen zijn hoor ik dat graag.

Alle klachten die gemeld zijn door SheG