Klacht: Mijn buitenlandse partner behandeld als dief in filiaal Schiedam Centrum

op 12 juni 2017 over Kruidvat in de categorie Drogisterijen

Mijn buitenlandse vriendin is 12-6 circa 16:00 in Kruidvat filiaal Schiedam Centrum geweest met de intentie om make-up te kopen.
Omdat ze de Nederlandse taal nog niet volledig begrijpt heeft zij dus helaas wat langer de tijd nodig dan gemiddelde inwoner van Nederland om verpakking te lezen.
Haar huidskleur is overigens ook donkerder dan gemiddelde Nederlander en het zoeken van passende kleur make-up kost gewoon wat tijd bij haar.
Echter, bij het kruitvat filiaal zijn de medewerkers waarschijnlijk wat racistisch en doen ze aan etnisch profileren,
want mijn vriendin werd van zeer dichtbij in de gaten gehouden, en er werd haar zelfs gevraagd of ze van plan was iets te stelen.
ze had al een lipstift in haar hand van nog geen 3 euro welke ze wilde kopen, en was verder nog naar een foundation aan het zoeken.
Enerzijds werd ze constant door een oudere vrouw op de lip gezeten op zeer intimiderende wijze, en toen ze een TESTER van een ander lipstift aan het proberen was,
kwam er een jongere medewerker ook nog even intimiderend melden dat ze moest kopen en niet mocht testen.
ze is gewoon weggepest uit de winkel en is uiteindelijk met een lipstift van maar liefst EUR 2,39 en een laxeertabletten van EUR 1,69 vervroegd na afrekenen de winkel uitgegaan.
Gevolg, ik zit met een zwaar overstuur zijnde vrouw thuis die niet meer in een winkel durft rond te kijken, want ze is bang dat ze weer voor “de donkere buitenlandse dief” wordt aangezien.
Het is godgeklaagd, en waarschijnlijk zeer moeilijk om gekwalificeerd personeel te vinden, want in plaats van klanten te intimideren, zou je ze ook advies kunnen geven als ze blijkbaar moeite heeft
met het maken van de juiste product keuze.

Mijn partner uitnodigen op kantoor voor persoonlijke excuses, maar dan ook echt persoonlijk. geen briefje of mailtje, maar persoonlijk. laat de mensen zich maar eens schamen. Racistische vooroordelen kan iedereen hebben, maar laat ze ook maar eens met de billen bloot als ze fout zitten.

Verder mag het Kruidvat gekwalificeerde mensen bij de make-up hoek neerzetten, die mensen kunnen adviseren, en in het speciaal mensen die de taal minder beheersen, zodat deze mensen wellicht beter en sneller tot de juiste productkeuze kunnen komen.

Verder mag kruidvat zelf zien wat ze voor iemand zouden kunnen doen die ze etnisch geprofileerd hebben en daarmee iemand onzeker heeft gemaakt en bang om in een winkel rond te kijken want wellicht denken mensen weer dat ze een dief is.

Ronduit walgelijk.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Kruidvat

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Kruidvat nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door S. Jonker