Klacht: [email protected]

op 14 juni 2021 over Sixt in de categorie Autoverhuur

Vrijdag 4 juni zou ik een auto huren voor mijn bruiloft op 5 juni. De auto zou ik 19.00 ophalen op 4 juni en 6 juni weer inleveren. Dit was bij sixt Eindhoven. Een dag vantevoren werd ik gebeld door een medewerker van sixt dat mijn auto niet leverbaar was en ik een andere auto zou krijgen. De vervangende auto was perfect, maar:

De medewerker had gevraagd of ik iets eerder aanwezig kon zijn in verband met de overdracht. Ik ben daarom met mijn vader samen vroeg uit Nijmegen vertrokken en reed voor half 7 Eindhoven binnen. Echter toen wij Eindhoven binnenreden brak er een gigantische regenbui uit. Er kwam zo veel water uit de lucht dat er op sommige plekken bijna een halve meter water op de weg stond (ik heb videos als bewijs). Het verkeer stond helemaal vast. Omdat ik op tijf wilde komen ben ik tegen beter weten in zelfs door een plas van een halve meter gereden. Ik heb daarbij de wielkast van mijn eigen auto losgereden en ben met slepende wielkast over de weg doorgereden om maar op tijd te komen bij sixt.

Wij kwamen door dit alles om 19.03 bij sixt eindhoven aan. Toen wij aankwamen werden wij compleet afgesnauwd door de medewerkster die heel kwaad was dat ik te laat was. Ik probeerde met msn en macht uit te leggen wat er aan de hand was en ook zij was getuige van het noodweer. Het mocht niet baten. Ik kreeg van haar een boete van 65 euro voor het te laat komen. Ook de manier waarop het ging en hoe klantonvriendelijk het allemaal ging raakte mij heel erg. Mijn vader en ik werken beiden bij een groot bedrijf in de dienstverlening en waren met stomheid geslagen. Omdat het de trouwauto was voor mijn bruiloft de volgende dag, moest ik de boete wel accepteren.

Na het betalen werd de auto voor gereden. Ik kreeg de sleutels en een laadpas en geen enkele uitleg over de auto. Ik werd afgesnauwd en moest het verder maar uitzoeken hoe het werkte met rijden en opladen. Ik heb nog nooit eerder een electrische auto gehad en wist niet hoe het werkte. Ik had eigenlijk ook een benzineauto gehuurd, dus uitleg was wel fijn geweest om mij op gang te helpen.

De auto was verder mooi en goed en heb er veel plezier aan gehad. Echter nadat ik zondag de auto weer netjes had ingeleverd kreeg ik maandag de factuur. Er was bovenop de boete nog eens 140 euro bij opgeteld voir extra kilometers. Hierover was niets verteld en ik begrijp er niks van. De auto die eigenlijk 409 euro zou kosten, kostte nu opeens zon 620 euro.

Ik heb na mijn bruiloft bij sixt via de site een klacht ingediend. Hiervan kreeg ik geen bevestiging en geen reactie. Daarna heb ik sixt geprobeerd te bellen. Ik krijg dan een bandje met de melding dat ze het druk hebben, word naar de site verwezen en de verbinding wordt verbroken. Ik ben ten einde raad en heel verdrietig dat het zo is afgehandeld.

Ik wil graag de boete van 65 euro terug, de extra kosten terug en excuses voor het gedrag van de medewerkster van sixt eindhoven.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sixt

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Sixt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MTBS13