Klacht: met de rollator in de bus

op 02 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik ging op vrijdag 20 mei met de bus van Woudsend naar Workum. Er werd mij niet gezegd dat ik beter achterin kon stappen en zat dus bij de eerste baken al met het probleem dat ik niet verder kon omdat dat de rollator niet door het tussen pad kon. Ik moest daarbij ook nog een keer overstappen maar er werd geen achterdeur open gedaan.Bij het in stappen moest je achterste voren er in anders is de opstap te hoog. bij het uitstappen moest ik de rollator er gewoon uitgooien. zo laag waren de haltes. ik vindt dat de chauffeurs hier meer op in moeten spelen en zeggen dat je beter achter uit en in kunt stappen. daar is ook een afstempel automaat. Als het zo is als nu dan is het echt klantonvriendelijk en vraag ik mij af hoe het met volle bussen daat en in grotere steden waar denk ik meer mensen met een rollator lopen. opvouwen is in mijn positie niet te doen omdat ik rugklachten heb en het dan een zware klus wordt. ik hoop van u een antwoord terug te ontvangen. Mevr F Bootsma

een beetje meer medewerking van de chauffeurs

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 02 juni 2016 om 11:15 geantwoord

Beste mevrouw Bootsma,

Normaal gesproken is het niet toegestaan om via de achterdeur in te stappen. De reden is dat de chauffeur bij alleen voor instappen goed kan nagaan of er door de reiziger wordt ingecheckt. Bij het achterin instappen is dit lastiger te controleren.

Echter in uw geval is het uiteraard logischer om wel achterin te stappen. Ik stuur deze klacht daarom door naar de regio zodat dit door de teammanager met de chauffeur besproken kan worden.

We bieden u onze excuses aan voor het ongemak wat u onlangs ervaren heeft.

^DK
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door frouboot