Klacht: Mercedes c180 diesel 1.6, 2016

op 12 december 2017 over Mercedes in de categorie Automerken

Na ong. 5 mnd en niet eens 15.000km op de teller gaf de auto een melding dat de koppeling overhit was en koppelingsplaats stonk heel EEG,dit direct gemeld bij de Mb garage stern. Zij hadden de auto 3 dagen bij zich en gaven aan dat met de software update het probleem verholpen was.
Weer een half jaar verder en met 32.000km op de teller begaf de koppeling het. De auto werd gesleept naar MB Rogam. Daar werd aangeven dat dit de koppelings plaat versleten is door berijdersfout en het vermoeden bestond dat ik mijn voet op de koppeling hield. Alle kosten worden nu op mij verhaald. MB geeft aan dat dit niet onder garantie valt maar een berijdersfout is wat niet wordt gedekt.
Ik heb hiervoor ook een c180 diesel gehad, het type hiervoor en dit nog nooit meegemaakt ik heb met deze auto meer dan 160.000km gereden zonder enig probleem. Nu zou volgens MB mijn rij gedrag zijn veranderd wat ik niet accepteer. Heb hiervoor meerdere auto’s gehad en meer dan 160.000km gereden. Ik rij zelf al 27 jaar

Ik wil dat MB de kosten onder garantie de neemt

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Mercedes

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Mercedes nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door KennethP