Klacht: Meningsverschil over factuur

op 06 oktober 2016 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Een bij Van Dijk gehuurd studieboek was al van plakband voorzien toen we het ontvingen. Aan het einde van het studiejaar was het boek dusdanig van kwaliteit dat het (volgens Van Dijk) niet meer voor verhuur geschikt was. Wij hebben een factuur gehad ter hoogte van de waarde een geheel nieuw boek. Dat vind ik niet redelijk. Mijn zoon kan niet meer schade aan het boek hebben aangericht dan de waarde ervan op het moment dat wij het hebben ontvangen. En het boek was toen allesbehalve nieuw.
Meerdere keren heb ik telefonisch en schriftelijk contact gehad met Van Dijk hierover. Daarbij ben ik tot drie keer toe verkeerd ingelicht. Nu wordt niet meer inhoudelijk gereageerd maar wel gedreigd met een incassobureau.

Gewenste Oplossing:

Ik heb aangeboden een bedrag van €31,10 te vergoeden, gebaseerd op de geschatte dagwaarde van het boek bij ontvangst. Als dit aanbod wordt geaccepteerd ben ik tevreden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 28 maart 2017 om 12:17 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer Ruisch,

Helaas hebben wij in onze administratie ontdekt dat deze klacht op klacht.nl nog niet was beantwoord/afgehandeld. Onze oprechte excuses hiervoor!

Wij hebben de schadefactuur opnieuw beoordeeld en hebben besloten dat wij de schadefactuur van € 81,45 gaan crediteren. De vordering is inmiddels overgedragen aan het incassobureau. Deze vordering gaan wij terugtrekken en hiermee komen alle extra kosten te vervallen.

Excuses voor het ongemak en onze late reactie.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
VanDijk.nl

Heeft op 28 maart 2017 om 12:30 geantwoord

September 2016 hebben wij een bedrag van €81,45 + €40 incassokosten = €121,45 overgemaakt aan Van Dijk. Graag dit bedrag terugstorten. Dank.

Bericht van Van Dijk Educatie

3 maanden geleden - Beste meneer Ruisch, Na onderzoek blijkt dat wij het bedrag van € 121,45 inderdaad hebben ontvangen vanuit het incassobureau. Helaas is er bij ons geen IBAN bekend en kunnen wij het bedrag niet terug storten. Graag ontvangen wij uw IBAN, deze kunt u mailen naar info@vandijk.nl. Wanneer wij uw IBAN hebben ontvangen gaan wij het bedrag van € 121,45 zo snel mogelijk overmaken. Met vriendelijke groet, VanDijk.nl

Bericht van Van Dijk Educatie

3 maanden geleden - Beste meneer Ruisch, Er is inmiddels een creditnota aangemaakt van € 122,58. Helaas staat er bij ons in het systeem geen IBAN geregistreerd, zou u deze via de website willen invoeren of aan ons door willen geven zodat wij het bedrag zo snel mogelijk aan u kunnen overmaken? Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, VanDijk.nl

Reactie van de melder van de klacht O. Klant

3 maanden geleden - Ik heb mijn bankrekeningnummer via een klachtenformulier aan u gestuurd

Alle klachten die gemeld zijn door O. Klant