Klacht: Meisje van 16 onterecht bus uitgezet

op 09 september 2016 over Qbuzz in de categorie Openbaar Vervoer

Mijn dochter van 16 zou 7/9/2016 de lijn 304 richting Groningen nemen vanaf Marum A7.
Ze probeerde in te checken met haar maandkaart, maar die bleek verlopen te zijn. Ik had namelijk per ongeluk op 8/8/2016 een maandkaart gekocht met ingangsdatum 7/8/2016.
Omdat mijn dochter werken zou en geen contant geld bij zich had, vroeg ze de buschauffeur vriendelijk of ze haar ovchipkaart mocht opwaarderen in de bus. De chauffeur antwoordde bot dat ze haar kaart van te voren moest opladen en dat het in de bus niet mocht. Dus hij gaf haar een keuze: of 5,- contant betalen, of de bus uit.
Omdat ze wist dat het opwaarderen in de bus wel mocht, is ze doorgelopen naar de automaat, maar de chauffeur duwde haar aan de kant en deed zijn handen op de knoppen zodat ze haar kaart niet opwaarderen kon. Toen ze alsnog de knoppen wou indrukken, duwde hij haar weg, waarna ze tegen hem zei dat hij van haar af blijven moest. Vervolgens is hij naar voren gelopen en heeft hij op een of andere knop gedrukt waardoor ze niet meer opwaarderen kon. Nadat de bus al 10 minuten stilstond, is ze de bus maar uitgestapt.
Vandaag heb ik naar de klantenservice gebeld en deze medewerker vertelde dat het altijd mag als dat in de bus kan. Want daarvoor staan ze er ook.
Dus mijn dochter is onterecht de bus uitgezet, nadat ze de buschauffeur nog vriendelijk verzocht heeft haar kaart in de bus op te mogen waarderen.

Indien de chauffeur hierover wordt aangesproken en dit ook officieel als melding op zijn naam wordt gezet.
En iets tegenover mijn dochter van 16, omdat hij haar heeft geweigerd, waardoor zij te laat is gekomen op haar werk.
Een briefje met excuses vind ik niet voldoende, want hoe die chauffeur haar als minderjarig meisje haar vriendelijke verzoek heeft behandeld, vind ik zeker niet kunnen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Qbuzz

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Qbuzz nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Tarid