Klacht: Meer onwaarheden dan waarheden en klacht wordt niet serieus genomen

Ik ben 2x gebeld door deze partij en beide keren worden er meer leugens verteld, dan waarheden.
1. Men beweert mijn tarieven die ik 2 jaar geleden heb afgesloten bij mijn huidige leverancier in te kunnen zien vanwege hun samenwerking met alle leveranciers. Complete onzin natuurlijk.
2. De tarieven die zij daar bij noemen, die ik zou hebben, zijn compleet uit de duim gezogen.
3. Men beweert dat de door hun aanboden leverancier in mijn regio grootschalig heeft ingekocht en daarom zo goedkoop is. Volslagen onzin.
4. Men geeft aan mijn gemiddelde verbruik van de afgelopen jaren op te halen bij m’n netbeheerder; dit is al geruime tijd simpelweg niet meer mogelijk.
5. Mijn termijnbedrag dat zij aanbieden is daar echter wel op gebaseerd. Een compleet uit de duim gezogen termijnbedrag dus dat een kwart lager licht dan m’n huidige termijnbedrag. En dat terwijl ik nu goedkopere tarieven heb.

Je wordt dus op alle vlakken opgelicht en aan het einde van het jaar zul je dus fors bij moeten betalen.

Ik heb inmiddels meerdere keren contact gehad met zowel de klantenservice als de klachtenafdeling van de Landelijke Energie Vergelijker. Alle gemaakte afspraken over het mij terugbellen zijn ze daarbij niet nagekomen. Wel gaven ze aan heel blij te zijn met mijn feedback aangezien ze hier hun organisatie mee konden verbeteren en dat ze mijn klacht heel serieus genomen hebben.

Toen ik vervolgens echter vroeg wat ze dan precies allemaal onjuist vond in het gesprek, gaf men aan het gesprek niet beluisterd te hebben. En dit ook niet te zullen doen want ze bewaren de gesprekken niet.

Op mijn vraag hoe ze dan een klacht serieus konden behandelen zonder ook maar íets te kunnen controleren, gaf ze aan dat ze mij daarover geen antwoord verschuldigd was omdat ik geen financiële schade heb opgelopen.
Op mijn vervolgvraag wat ze dan nu precies in hun bedrijfsproces gingen veranderen aangezien ik door 2 verschillende medewerkers op exact dezelfde manier ben opgelicht, een 100% score qua oplichting en dus een stelselmatig probleem, gaf ze aan dat ze mij dat niet ging vertellen omdat mij dat niet eens aan ging.

Ik heb om haar leidinggevende gevraagd omdat ik toch graag wilde weten hoe men in de toekomst ging voorkomen dat er klanten opgelicht worden. In eerste instantie werd me een half uur lang herhaaldelijk duidelijk gemaakt dat ik dan maar het klachtenformulier op de website in moest vullen. Terwijl ik dus de klachtenafdeling aan de lijn had.
Toen ik ook herhaaldelijk aangaf het onzin te vinden dat ik na reeds 5 contactpogingen zonder oplossing, nu niet ook nog een klachtenformulier in wilde vullen om haar weer aan de lijn te krijgen met hetzelfde riedeltje, heeft ze uiteindelijk toch haar leidinggevende gevraagd me terug te bellen om tot een gewenste oplossing te komen.

Uiteraard heeft deze me ook niet zoals beloofd teruggebeld. Toen ik vervolgens zelf weer belde om hier naar te vragen, werd me na 4 minuten in de wacht gestaan te hebben aangegeven dat haar leidinggevende ook geen zin had om het verder toe te lichten. Toen ik aangaf dat ik het belachelijk vond dat mijn klacht over nota bene oplichting door zijn bedrijf niet serieus genomen werd, werd aangegeven dat ze mij niet verder gingen helpen en dat ik maar een klacht in moest dienen bij de officiële instanties. Want dan zouden ze er wel serieus inhoudelijk op in gaan….
Bij welke officiële instanties dat dan zou moeten? Dat wist ze zelf ook niet, dat moest ik zelf maar uitzoeken.

Het is eigenlijk best simpel: Ik ben tevreden als men klachten over oplichting serieus neemt en de klant niet telkens van het kastje naar de muur stuurt. Het kan toch niet zo zijn dat iedereen binnen dit bedrijf klanten op kan lichten en dat klachten hierover simpelweg niet serieus genomen worden?

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Landelijke Energie Vergelijker

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Landelijke Energie Vergelijker nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door martinbl