Klacht: Meer dan €500 goedkoper niet communiceren en verrekenen klant

op 11 oktober 2016 over vliegtickets.nl in de categorie Online Vliegtickets

De omboeking blijkt meer dan 500 euro goedkoper te zijn, wel precies te zijn; het was 1340,78 euro volgens KLM en wordt 806 euro, los van administratiekosten die bij beide boekingen gelden dus waardoor het verschil hetzelfde blijft.

Verder wordt tot op heden deze klacht zelfs niet in behandeling genomen. Mijn geduld raakt op. Meer dan 20 mails, 3 klachten om een omboeking te regelen!

We eisen het teveel betaalde bedrag van 534,78 euro per direct terugbetaald.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar vliegtickets.nl over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Leontien de Koning

1 maand geleden - Graag klacht in behandeling nemen!

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door vliegtickets.nl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat vliegtickets.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

vliegtickets.nl

Heeft op 12 oktober 2016 om 12:04 geantwoord

Geachte mevrouw De Koning,

Hartelijk dank voor uw bericht via Klacht.nl.

Op de boekingsdatum maakte u gebruik van een aanbieding die de luchtvaartmaatschappij op dat moment beschikbaar stelde voor een x tarief. Conform de vervoersvoorwaarden van de luchtvaartmaatschappij mogen zijn aanpassingen in de dienstregelingen aanbrengen. In een dergelijke situatie dient zij u te voorzien van alternatieve vluchten. Indien de nieuwe vluchtcombinatie (heen- en terug) op het moment dat de wijziging plaatsvindt voordeliger is, ontvangt men geen restitutie van een eventueel tariefverschil.

U sloot op de boekingsdatum een vervoersoverneenkomst voor dat specifieke tarief. Dit is de reden dat wij geen oplossing kunnen bieden voor het verschil in tarief van KLM. U boekt op een bepaald moment, voor de prijs die op dat moment door de luchtvaartmaatschappij aangeboden wordt op onze website met de op dat moment geldende condities. Een luchtvaartmaatschappij geeft in een dergelijke situatie geen restituties van het verschil in tarief. Daarnaast zal een luchtvaartmaatschappij u ook niet benaderen voor een latere bijbetaling op het moment dat het tarief duurder is geworden.

Wij hebben van een dergelijke situatie ook geen enkel voordeel omdat wij het gehele bedrag van het tarief en de luchthavenbelasting bij ticketuitgifte afdragen aan de luchtvaartmaatschappij.

Het nieuwe reisschema is inmiddels geaccordeerd door de hoofdboeker en bevestigd. Nieuwe tickets zijn uitgegeven en reeds per e-mail verzonden.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Customercare Vliegtickets.nl

Heeft op 13 oktober 2016 om 12:39 geantwoord

De reis die nu is aangeboden is veel minder comfortabel en levert 12 uur vertraging op, is dus geen vergelijkbaar aanbod. Lijkt me geweldige business om dan altijd maar dure vluchten om te zetten naar goedkopere. Inmiddels zaak overgedragen aan juridische bijstandsverzekering.

Bericht van vliegtickets.nl

1 maand geleden - Geachte mevrouw De Koning, Hartelijk dank voor uw reactie. De hoofdboeker is akkoord gegaan met het alternatieve reisschema, het betreffende reisschema is aangeboden na contact met de hoofdboeker. Indien u een klacht heeft over de vluchttarieven, adviseren wij u in contact te treden met de luchtvaartmaatschappij hierover. De luchtvaartmaatschappij biedt overigens ook de beschikbare alternatieve vluchten aan, wij communiceren deze namens hen (zie e-mails). Helaas kunnen wij u niet anders informeren. Vertrouwende erop u voldoende te hebben geïnformeerd, Met vriendelijke groet, Customercare Vliegtickets.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Leontien de Koning