Klacht: Meer dan 8 stuks kleding om te passen

op 22 januari 2014 over Primark in de categorie Kledingwinkels

Maandag 13 januari ging ik met mijn dochter naar de Primark in Rotterdam om lekker te shoppen. Ze is sinds vorig (ongeneeslijk)ziek en door de ziekte heel erg aangekomen. Primark is (was!!!) een van haar favoriete winkels. Daarom slaagde zij er binnen de korste keren in ongeveer 18 stuks kleding te vinden die ze wilde passen.
Bij het pashokje ontving ze een kaartje waarop wordt aangegeven dat ze 8 stuks kleding bij zich heeft om te passen. de rest wordt in de tas op een speciaal rek gehangen.
na het passen van deze 8 kledingstukken wil ze deze omruilen voor de rest … dit kon dus niet.
ze wordt gevraagd zich aan te kleden en opnieuw in de rij te gaan staan. We vielen haast achterover van verbazing. Een groot aantal van de pashokjes is leeg … er staat een hele korte rij, misschien 4 mensen …
mijn dochter, toch al heel ongelukkig door de gewichttoename door haar ongeneeslijke ziekte en niet happig zichzelf iedere keer zo in de spiegel te zien, vraagt of ze niet snel de rest kan passen gezien het feit dat meer dan de helft van de hokjes leeg is, de rij kort is en zij al half ontkleed is. Dit wordt pertinent geweigerd. Dat gaat tegen de regels in.
als mijn dochter dan toch, na inlevering van de eerder gepaste kleding, de andere 8 stuks meeneemt wordt er iemand van de beveiliging bij gehaald. De mevrouw die dienst had bij de pashokjes rukt opeens zomaar het gordijntje open waarna ze na enig heen en weer gepraat op botte wijze gesommeerd wordt het pashokje te verlaten.

volledig uit het veld geslagen, intens verdrietig door alle ellende die ze al heeft en na een stevige huilbui in het pashokje èn met achterlating van alle kleding (gemiste kans en inkome Primark…) was onze shopdag al binnen één uur volkomen verpest en wilde ze niet meer verder winkelen.
door een belachelijke, inflexibele, domme pashokjes regeling.

In het buitenland heb ik meegemaakt dat dergelijke winkels, waar mensen met veel spullen de pashokjes ingaan er voldoende kaarten zijn, of een schoolbordje aan de buitenkant van het hokje hangt waar het aantal opstaat. er loopt continue iemand rond die bij verlaten van het hokje de aantallen checkt. hoe moeilijk is DAT?????
nog nooit meegemaakt dat niet alle hokjes worden gevuld en zéker nog nooit meegemaakt dat je weer opnieuw in de rij moet staan. Wie bedenkt zoiets. Dat moet een man zijn … hoe verzin je het om je weer te moeten aankleden, als je al half ontkleed bent, en weer in de rij te gaan staan. zo leuk is kleding passen nou ook weer niet.
door de grote tassen die aan het begin van de winkel liggen wordt de suggestie gewekt dat je lekker eindeloos kan veel kan passen. als blijkt dat je maar 8 dingen per keer kan passen dan kun je wat mij betreft die tassen wel afschaffen.

Een mooie excuus brief naar mijn dochter toe zou ik prettig vinden. tegoed of cadeaubonnen kunt u achterwege laten. Daar schrijf ik deze klacht niet voor.
Zou graag opheffing zien van die belachelijke regel dat je weer opnieuw in de rij moet om te passen.
probeer eens de proef op de som te nemen en te kijken wat het meest efficient is en prettig voor de klant ... doorgaan met passen als je meer dan 8 stuks hebt of wéér aankleden, in de rij en opnieuw uitkleden etc. etc. moet ik het nog uitgebreider beschrijven ... denk dat u zich wel een voorstelling hiervan kan maken wat het prettigst is.
Primark gaat hierdoor een hoop inkomsten missen.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Primark in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Primark een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Primark

Heeft op 06 februari 2014 om 19:15 geantwoord

Klant heeft per email reactie ontvangen

Heeft op 07 februari 2014 om 09:09 geantwoord

Kreeg een aardige mail met excuus voor de wijze waarop wij te woord zijn gestaan alsmede de toezegging dat bij (her)bespreken van de interne procedures ook onze feedback hier in meegenomen zal worden.
Ben heel benieuwd!

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Primark beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door zoizzie