Klacht: Zeer slechte service bij levering

op 12 oktober 2019 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Gaarne vraag ik uw aandacht voor het volgende: Op 7 oktober 2019 kocht ik via internet een Samsung QLED 4K 55Q90R TV bij Mediamarkt online, inclusief Installeren en kalibreren. De TV zou de volgende dag gebracht worden. Maar er werd niets bezorgd. Ik belde Mediamarkt met de vraag waar mijn TV bleef. Sorry meneer, werd er gezegd, hij is niet uit voorraad leverbaar, we zullen voor u informeren wanneer hij weer op voorraad is of wilt u liever uw geld terug? Zoek eerst maar eens uit wanneer hij weer leverbaar is antwoordde ik. Op 9 oktober kreeg ik een SMS van de firma Dynalogic; Uw TV wordt morgen gebracht tussen 8 en 17 u. De volgende dag werd er om 16 uur aangebeld: uw TV meneer! Even later staat er een jongeman voor de deur met een zware 55 inch TV die hij samen met mijn buurman van 75 jaar naar de vierde etage heeft gebracht, zijn collega zat nog in de auto en was waarschijnlijk te beroerd om mee te helpen dragen. De TV werd in de woonkamer neergezet en ik mocht m’n handtekening zetten op een elektronisch apparaat, daarna wilde de bezorger weer gaan. Wacht even zei ik, op de Nota van Mediamarkt staat dat de TV aangesloten, geïnstalleerd en gekalibreerd zal worden bij levering. Maar meneer, zei de jongeman ik weet nergens. Ik stond er op dat hij de TV zou aansluiten. Bij Gods gratie (hij had inmiddels zijn collega gebeld om naar boven te komen) gingen de twee aan de slag. Ze wisten werkelijk niets van deze moderne one connect TV af. Als ik niet van te voren de handleiding op het internet geraadpleegd had en hen kon vertellen hoe ze de TV moesten monteren en aansluiten was er niets van terecht gekomen. Ze hadden geen gereedschap bij zich dus moest ik hun dat lenen. Ze wisten niet hoe het one connect systeem werkte. Konden geen stroomaansluiting op de TV vinden, wisten niet hoe een UTP kabel aan te sluiten idem dito met een optische kabel en de coax kabel.Uiteindelijk is alles onder mijn aanwijzingen aangesloten en toen bleek te TV niet te werken. Er werden geen zenders gevonden. Sorry meneer, wij weten echt niet hoe het werkt zeiden ze, belt u Media Markt maar, en weg waren ze. Daar zaten wij, mijn vrouw en ik, beiden 80 jaar, met een dure gloednieuwe TV die het niet deed. Diezelfde middag Media markt gebeld en uitgelegd wat er was gebeurd. Zij konden niemand sturen die er wel verstand van had. Nee meneer dat moet Dynalogic voor u doen, ik zal ze bellen. ’s Avonds om half zes kreeg ik een email waarin stond dat ze e.e.a. zou uitzoeken. ‘Ik kom er zo spoedig mogelijk op terug’ staat er in de mail. De volgende dag om 11 ’s ochtends weer gebeld en gevraagd hoe het er mee stond. Binnen 48 uur weet u meer meneer werd er gezegd. Dat zou betekenen dat het tot de volgende week woensdag kon duren voor ik wist waar we aan toe waren. Ik heb een email teruggestuurd met de mededeling dat het voor mij niet acceptabel was, dat ik mijn geld (49 euro) terug wilde en zelf wel voor een oplossing zou zorgen. Kort daarna heb ik de helpdesk van Samsung gebeld en gevraagd of zij mij konden uitleggen hoe ik de zenders moest instellen. Dat heeft een meneer van de Samsung helpdesk keurig en met veel geduld gedaan waardoor de TV nu perfect werkt.

Ik ben pas tevreden als Mediamarkt online mij de 49 euro terugbetaald.

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

5 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Bob Hofmans