Klacht: Mediamarkt kent geen klantvriendelijkheid

Albertine van Deelen op 23 januari 2013 over MediaMarkt in de categorie Electronica Winkels - ketens

Ik heb op 8 november een laptop gekocht en heb er tot nu toe alleen maar last van gehad.Het is inmiddels de derde keer dat ik de laptop heb ingeleverd omdat hij kapot is.Ik kreeg steeds in blauw beeld,moet dan op een toets drukken, uiteindelijk doet hij niets meer. De eerste keer hebben ze de software vernieuwd, toen ik hem thuis aanzette gaf hij binnen 10 min. weer blauw scherm. Ik vroeg me af of die uberhaubt wel getest is. De tweede keer zelfde fout weer de software vernieuwd.Heb ondertussen met Acer gebeld om te vragen waarom ze twee keer dezelfde oplossing gebruiken als die de eerste keer niet werkt. De fout was niet twee keer hetzelfde, dus fout doorgegeven door mediamarkt. Bij het inleveren van mijn laptop gaat het als volgt:

Hallo, dit is mijn probleem (uitleg)
Mediamarkt: ok, wij zullen hem opsturen.Bij het maken kunnen al u bestanden verloren gaan. Heeft u de bestanden veilig opgeslagen?
Ik: Nee? Kunnen jullie dat doen?
Mediamarkt: Natuurlijk, kost 35 euro.
Ik: Laat maar zitten.
Mediamarkt: Ok.
Ik: Hebben jullie ook een leenlaptop, want ik heb hem heel hard nodig. Ik heb juist zo vlug (zonder overleg met iemand die er verstand van heeft en een goede laptop zodat ik er geen problemen mee zou krijgen, traag – vastlopen etc..) een laptop gekocht omdat ik hem nu heel veel nodig heb voor mijn studie.
Mediamarkt: Jawel hor, 150 euro borg.
Ik: Ok..

De derde keer was ik er klaar mee.
Ik: Hier mijn laptop voor de derde keer. Ik heb geen vertrouwen meer in de oplossingen die jullie aanbieden en wil mijn geld terug.
Mediamarkt: Gaat niet, hij word minimaal drie keer opgestuurd en dan pas krijg jij je geld terug.
Ik: ok, kan ik dan misschien zonder 150 euro borg t betalen een leenlaptop krijgen. Ik heb het deze maand namelijk niet over.
Mediamarkt: Nee dat doen wij niet, dan word er niet netjes omgegaan met onze spullen.
Ik: Oke snap ik, maar jullie hebben mijn laptop die 550 euro waard is, dan hebben jullie toch borg genoeg lijkt me?
Mediamarkt: Zo werkt dat niet, er valt geen discussie over te voeren wij doen het niet.
Ik: Nou lekker klantvriendelijk zijn jullie. Het kan toch niet waar zijn dat jullie mij met NIETS tegemoet komen.
Mediamarkt: Wij repareren u laptop
Ik: Lijkt me logisch hij functioneert niet zoals het hoort. En dat was al zo vanaf het moment dat ik hem kocht.
Mediamark: Dit is wat het is
Ik: Dan zou ik af en toe bij copyright moeten computeren, dit kost ook geld. Zouden jullie dat dan willen vergoeden (gaat over 10 euro max.)
Mediamarkt: Nee wij doen niet aan declaraties.
Ik: Ok het komt er dus op neer dat jullie mij op geen enkele manier tegemoet komen en ik door deze ongein ontzettend veel hinder ondervind van het defect aan mijn laptop…

Als klapper op de vuurpijl: Ik heb er ook een samsung telefoon gekocht van 25 euro. Ook deze is voor de tweede keer in retour. 25 euro, dat gaat toch nergens over.. dan geef je gewoon een nieuwe lijkt mij!

Mij een leenlaptop geven zonder 150 euro borg of de gelegenheid om te declareren. Wij kunnen ook in gesprek over de hoogte van de borg, maar dat is aan de balie niet mogelijk.

Mijn documenten veilig stellen (dit heet service)en daar geen 35 euro voor vragen.

Wanneer blijkt dat de laptop niet door mijn toedoen problemen heeft en dit binnen een half jaar gebeurd een nieuwe aanbieden of een tegoedbon of iets... Je kunt niet de klant oplaten draaien voor jullie verantwoordelijkheid en dat is een deugdelijk product.

11 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over MediaMarkt

11 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over MediaMarkt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door