Klacht: medewerker annuleert zomaar mijn bestelling

op 14 januari 2014 over OTTO in de categorie Online Warenhuizen

Op 10 december hebben wij een wandmeubel/tv meubel besteld bij Otto. Deze had een levertijd van ongeveer 5 weken. Omdat we bezig zijn met een verhuizing naar België heb ik de klantenservice gemaild of ze evt ook in België bezorgen. Zie onderstaande mail:

“Op 10-12-2013 heb ik een tv meubel besteld. Mijn servicenummer is xxxxx. Nu zijn we inmiddels verhuisd naar België. Leveren jullie ook naar België (10 min over de grens van NL). Ik kon die namelijk niet opgeven bij het bezorgadres. Graag hoor ik of dit mogelijk is.”

Waarop ik de volgende mail terug krijg:

“U geeft aan in uw mail dat u verhuisd bent naar België, en dat u wilt dat uw bestelling daar geleverd wordt.Helaas is dit niet mogelijk. Otto levert namelijk niet in België. U kunt wel via de mail kleding bestellen bij Otto, mits u die laat bezorgen op een servicepunt in Nederland. Als u daar meer over wilt weten dan informeren wij u hier graag verder over. Meubels echter lopen niet via een servicepunt en kunt u derhalve ook niet meer bestellen bij ons. Ik heb uw bestelling daarom geannuleerd.

Maria Dohmen
Klantenservice”

Ik heb direct gebeld naar Otto wat hier aan de hand is en dat ik mijn meubel dan gewoon wil laten bezorgen op het adres dat ik bij de bestelling heb opgegeven. Mevrouw aan de telefoon zou kijken of ze de bestelling nog gewoon kon laten bezorgen en contact opnemen met de leverancier. Ze gaf aan dat wanneer een bestelling geannuleerd is deze naar de volgende klant gaat die het artikel zou willen hebben. Ze zou binnen 15 min. terugbellen. Nooit meer iets van gehoord.

Ik bel die avond en krijg een meneer die steeds dezelfde standaardzin blijft herhalen aan de telefoon. Ook geeft hij aan dat wanneer een artikel wordt geannuleerd deze helemaal niet doorschuift naar een volgende klant. Wat de andere medewerker me wijs maakte. Helaas wij kunnen niets voor u doen het artikel is uitverkocht. Daar kom ik dus niet verder mee.

Volgende dag werd ik gebeld door een andere medewerker. Ja helaas mevrouw dan was er misschien wat onduidelijkheid bij mijn collega. JA, bel dan even op naar de klant en annuleer niet zomaar een bestelling waar een klant al ruim een maand op zit te wachten! Dus de optie was om het meubel opnieuw te bestellen maar dan wel 6 weken levertijd opnieuw.

Verder werd ik helemaal niet klantvriendelijk geholpen en deden ze alsof het niet hun fout was. Daar bestellen wij dus nooit meer iets.

Gewoon de kast leveren op het opgegeven adres, en niet met de smoes komen dat het artikel uitverkocht is want wij hebben dat artikel nooit ontvangen dus moet er nog een zijn. Door de fout van de klantenservice is onterecht het artikel geannuleerd en ik neem aan dat wanneer ze direct naar de leverancier bellen en zeggen dat de annulering onterecht is deze heus nog wel door kan gaan. De annulering zal echt niet binnen een half uur verwerkt worden.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over OTTO

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar OTTO over deze klacht.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over OTTO nog niet in behandeling is genomen.

Heeft op 14 september 2015 om 09:55 geantwoord

Goedendag,
OTTO heeft zich onlangs geregistreerd bij Klacht.nl. Mocht uw klacht nog steeds actueel zijn horen wij dit graag van u.
U kan telefonisch contact opnemen via 0900-1901 of e-mailen naar klantenservice@ottobv.nl.

Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Woppertjes