Mijn Klacht:
Het gaat niet eens om mij. Mijn vriend werkt al meer dan een half jaar voor dit “uitzendbureau” in Apeldoorn.
Hij werkt elke dag, van vroeg tot laat, hard en netjes.
Gezien je per week uitbetaald wordt als je voor een uitzendbureau werkt, ga je er ook van uit dat je eigenlijk altijd op de zelfde dag betaald wordt. Nu zijn ze bij Manpower ook allemaal mensen, en wordt er met computers gewerkt enzo, dus er kan eens een keer iets mis gaan.
Als er een dag later uitbetaald wordt, is dat dus geen wereldramp.
Ik merk alleen wel, dat in de 6 maanden dat hij hier werkt, nog geen maand is geweest waar het allemaal goed ging en dit vinden we erg hinderlijk.
Niet alleen wordt de uitbetaaldag soms zomaar verschoven, maar ook de betalingen kloppen ook niet.
Bijna de helft van de tijd, krijg mijn vriend te weinig uitbetaald, omdat er dingen binnen Manpower niet goed gecommuniceerd worden. Als hij later contact opneemt of zijn urenformulier bekijkt, blijkt bijna iedere week dat hij gewoon zomaar een paar uur minder uitbetaald heeft gekregen. Misschien gewoon door laks en onoplettend gedrag?
Als je per week betaald wordt, leg je hier een groot deel van weg voor huur en andere vaste lasten. De rest gebruik je voor boodschappen. Als je te weinig betaald krijgt, loopt direct alles door de war.
Toevallig zou hij gisteren betaald hebben moeten krijgen. Niets ontvangen. Tot 18.00 uur gewacht, maar helaas. Op de website melden ze dan dat je het uiterlijk de volgende ochtend op je rekening hebt. Nu hebben we nog steeds niets.
Mijn vriend is dus langs geweest en gevraagd wat nu het probleem weer was. Als antwoord krijgt hij dan erg makkelijk dat er problemen waren op het hoofdkantoor en dat veel mensen niet betaald hebben gekregen. Dit schiet natuurlijk voor ons niets op, maar een soort van “bron” hebben we wel.
Hoe dit dan opgelost wordt?
Hij zou vandaag na 16.00 uur een “voorschot” krijgen. Dit betekent een klein beetje geld van je eigenlijke loon, zodat je toch boodschappen kan doen.
Wanneer de rest van het geld dan kwam??
“HOPELIJK volgende week.”
Dit vind ik absoluut geen manier van doen.
Iedereen maakt fouten, en het is vast niet makkelijk om een bedrijf te runnen, maar ik denk zeker als je verantwoordelijk bent voor het uitbetalen van tientallen andere mensen, je toch wel wat minder fouten mag maken.
Ook is het zo ontzettend jammer dat de antwoorden die je krijgt als je ernaar vraagt vaak te onduidelijk zijn.
Er wordt overigens ook nog eens niets op de website vermeld, en er wordt niet rondgemaild.
Niemand weet dus eigenlijk hoe en wat er nou gebeurt.
Hele slechte zaak, waar mijn vriend en ikzelf nooit eerder problemen mee gehad hebben.
Gewenste Oplossing:
Als er iets misgaat met betalingen, en ze weten dat het aan hun hoofdkantoor ligt o.i.d, laat ze dit dan in ieder geval even op hun site zetten of mailen. Zo weten mensen wel dat er iets aan de hand is.
Voor het te weinig uitbetalen heb ik helaas geen oplossing.
Zelf zou ik zeggen, dubbel controleren, goed uitzoeken en keihard je best doen het toch voor elkaar te maken. Het is tenslotte andermans geld dat jij moet regelen.
