Klacht: Negeren van gezondheidsrisico’s arbeidsplek

Jeanette Wolters op 08 mei 2018 over Manpower in de categorie Uitzendbureaus

Manpower heeft mij als uitzendkracht ingehuurd om te werken voor bedrijven die het personeel blootstellen aan chemische substanties.Hierover ben ik niet vooraf geinformeerd. Persoonlijke beschermingsmiddelen worden niet aangereikt en zelfs verboden. Ook moet er structureel worden overgewerkt (11 uur per dag en ook op zaterdag; geen optie om te weigeren ivm persoonlike omstandigheden). Indien de uitzendkracht ten gevolge hiervan ziek wordt en uitvalt, wordt er geen ander werk aangeboden (we hebben geen werk voor je) terwijl er wel voldoende passende vacatures binnen hetzelfde bedrijf of bij andere klanten van Manpower zijn. Na 2 x ziekmelden binnen 6 maanden kun je het als uitzendkracht van Manpower wel vergeten. Je wordt werkeloos en hebt inmiddels veel gezondheidsproblemen en bent ook voor andere opdrachtgevers niet meer geschikt. Tijdige signalering van de risico’s en klachten zijdens de uitzendkracht – hetgeen uitval kan voorkomen – wordt niet opgevolgd.

Pauzes – je bent 1 uur kwijt aan 2x 15 minuten en 1x 30 minuten pauze. Daarvan ben je 2x 10 minuten en 1 x 10 minuten (30 minuten) kwijt aan registratie bij de klok en lopen door de fabriekshal. De pauzes worden niet betaald.

Indien bekend is dat klanten van Manpower buitengewonerisicovolle arbeidsomstandigheden met zich meebrengen, moet dit met de uitzendkracht worden besproken en indien deze daarmee akkoord gaat, extra worden beloond. Het moet ook mogelijk zijn om te weigeren c.q. PBM te verkrijgen zonder deze zelf te betalen.

Veiligheidsschoenen moeten we zelf betalen, gehoorbescherming wordt verboden, veiligheidsmes krijg je niet - moet wel worden gebruikt! - eigen snijmiddel is verboden.

Pauzes moet worden doorbetaald of in daadwerkelijk 1 uur vrij i.p.v.nu feitelijk een half uur op een werkdag van 8 uur.

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Manpower over deze klacht.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Manpower in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Manpower een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Manpower

Heeft op 09 mei 2018 om 14:20 geantwoord

Beste Jeanette,

Uiteraard vinden wij bij Manpower het ook vervelend dat jij je genoodzaakt voelt om deze klacht hier te posten. Het is ons nu duidelijk dat er een aantal zaken niet naar jouw tevredenheid zijn verlopen.

Wij gaan deze klacht nu dan ook als officiele klacht opnemen en in gang zetten. Dit betekend dat de juiste persoon binnen Manpower binnen twee werkdagen contact met je zal opnemen om dit alles met jou te bespreken.

Manpower Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door