Klacht: Malafide bedrijf dat geen mails verstuurt voor betaling maar wel zodra de tijd verstreken is en dus hogere kosten die ze in hun zak kunnen steken.

op 12 juni 2018 over Afterpay in de categorie Betalingsdiensten

Ik heb iets besteld bij een drogist en heb gebruik gemaakt van AFterpay. Het is de domste beslissing die ik maar heb kunnen maken, maar ik dacht dat het gewoon een normaal bedrijf zou zijn dat mij na mn aankoop een mail zou sturen zoals beschreven door hen en dat ik vervolgens mijn betaling kan doen.
Maar nee..en dat is dus exact hun truc,hun gat in t systeem dat ze misbruiken. Door GEEN mails te sturen (en ik heb ze in mijn contactpersonen gezet, tevens check ik elke dag vaker mn spam. Dus dat kan niet als reden worden gebruikt (wat ze wel hebben geprobeerd te doen trouwens)). Dus je GEEN ENKELE MANIER GEVEN OM TE KUNNEN BETALEN TOT HET TE LAAT IS!
IK heb zelfs op de site zelf via de app mn rekening opgezocht via mn mailadres en geb datum maar de site kon niks vinden. HIER HEB IK SCREENSHOTS VAN GENOMEN IN DIE TIJD! Daarnaast heb ik ze een keer gebeld en kreeg ik een idioot aan de lijn die me niet verder kon helpen.
Maar rara, wat gebeurt er? Nou opeens dus WEL MAILS , maar MET AANMANINGSKOSTEN. En opeens wel een brief, met aanmaningskosten.
En dat is dus de truc van deze maffia malafide bedrijf..dit is hoe zij het opgezet hebben om mensen te BESTELEN en bedriegen zodat zij met die verhogende kosten snel rijk kunnen worden.
Ik heb ze gemaild hierover, meerdere kerten, heb ze de screenshots gestuurd en ze willen dan opeens de kosten delen. Maar nee ik ga geen kosten betalen die niet KLOPPEN! IK GA ME NIET LATEN BESTELEN!

Het is enorm belangrijk dat mensen dit NIET GAAN BETALEN en dit vooral doorgevn op zulke sites als dit, en ik ga dit op elke site zetten dat ik maar kan vinden. Want als ik ergens niet tegen kan is het dit sort malafide anonieme laffe diefstal praktijken.

Nu vallen ze mij elke dag lastig met mails en zelfs smsjes! met DREIGEMENTEN dat mn zogenaamde kosten naar de incasso gaan. Dit is gewoon te ziek voor woorden. Iets wat gewoon een goed bedrijf had kunnen zijn verzieken ze gewoon door dit soort gulzigheid. En dan durven ze nog de motto ‘Jij hebt de touwtjes in handen!’ te gebruiken..

Ik wil dat de verzonnen bedrieglijke kosten weggehaald worden, Ik heb de betalingen verricht voor de producten die ik heb aangeschaft. Daarna wil ik NOOIT MEER IETS MET DIT 'BEDRIJF' TE MAKEN HEBBEN!
Gewoon lekker voortaan met ideal en paypal betalen en klaar.
Eigenlijk hoor ik door hun nog gecompenseerd te worden voor het verlies van energie en het veroorzaken van zoveel stress, voor iets WAT HET ZOGENAAMD MAKKELIJKER ZOU HOREN TE MAKEN!

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Afterpay over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Afterpay in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Afterpay een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Afterpay

Heeft op 14 juni 2018 om 12:32 geantwoord

Beste Z. Senhaji,

Bedankt voor je bericht. In je e-mail geef je aan dat je onze administratiekosten niet terecht vindt en daarom niet zal betalen, aangezien je geen betaaloverzichten per mail hebt ontvangen.

Je hebt bij eerdere bestellingen ditzelfde probleem aangegeven en wij hebben je daarbij aangegeven dat wij de berichten wel versturen naar het e-mailadres dat je opgeeft bij je bestellingen en je als tip meegegeven ons toe te voegen aan je contactpersonen: [email protected] of eventueel gebruik te gaan maken van MyAfterPay via je PC of de AfterPay app te downloaden op je telefoon, zodat je niet meer alleen afhankelijk bent van je Postvak.

In 3 orders hebben wij aangegeven dat wij uit coulance de administratiekosten corrigeren (orderdatums 06-03-2017, 25-07-2017 en 13-10-2017) en in een order met orderdatum 02-05-2017 hebben wij kosteloos de betaaltermijn van 28 dagen opgeschoven). Tevens geven wij aan dat je contact met ons op kunt nemen indien je niet binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling een betaaloverzicht per mail ontvangt. Echter hebben wij binnen die periode niets van je vernomen.

AfterPay hanteert een betalingstermijn van 14 dagen. Na deze betalingstermijn hebben wij jou per e-mail een kosteloze herinnering gestuurd met opnieuw twee weken de tijd om te betalen. Ook binnen deze termijn hebben wij geen betaling ontvangen. Omdat een tijdige betaling is uitgebleven, zijn administratiekosten in rekening gebracht.

De administratiekosten worden in rekening gebracht conform de betalingsvoorwaarden van AfterPay(AfterPay voorwaarden):https:www.afterpay.nlnlalgemeenbetalen-met-afterpaybetalingsvoorwaarden Tijdens het plaatsen van de bestelling, ben je akkoord gegaan met deze voorwaarden.

Aangezien je bekend bent met ons betaalproces en wij van mening zijn je voldoende handvatten gegeven hebben, kan ik je deze keer niet uit coulance tegemoet komen door de in rekening gebrachte administratiekosten te corrigeren.

Vertrouwende je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Monique

Heeft op 14 juni 2018 om 21:17 geantwoord

NOGMAALS :

Ik heb WEL contact opgenomen, en heb spijt dat ik dat belletje niet heb opgenomen. Wat uberhauuuuupt belachelijk is aangezien ik gewoon een mail moet ontvangen en betalen en klaar. Het feit dat men jullie moet gaan bellen om een betaalverzoek te ontvangen defeats the whole purpose van jullie zogenaamde 'service'!
OOK heb ik nog zelfs via de site (en al dit heb ik allemaal al getypt, ik weet niet welke idioten bij jullie werken, maar lezen zit blijkbaar niet bij het vereisde voor jullie werknemers) via de site, DE APP van AFTERPAY heb ik ook ingeschakeld en daarin mn rekening op gezicht ZODAT IK KAN BETALEN. Maar neeeee ..de app zegt dat er geen rekening zijn voor de emailadres die ik heb opgegeven bij intiele aankoop, plus mn geboorte datum. Daar heb IK SCREENSHOTS GELUKKIG VAN GENOMEN DUS IK HEB BEWIJS! En dat bewijs heb ik jullie nu 5 keer gestuurd en daar wordt gewoon niets mee gedaan en maar blijven liegen en liegen.
Dus daar gaat jullie hele argument dat ik geen contact heb opgenomen, teven gaat jullie argument weg dat jullie mails hebben gestuurd, want als ik die had ontvangen had ik niet gebeld en de app gebruikt om mn rekening te kunnen betalen.
Tevens heb ik nu al TIG KEER GEZEGD DAT IK JULLIE ALS CONTACTERSOON HEB STAAN IN MIJN HOTMAIL EN TEVENS CHECK IK SOWIESO MEERDERE MALEN PER DAG MN SPAM VAKJE. En daar zat NIETS in van Afterpay.
Ik word helemaal gek van het feit dta ik dit nu al in 8 mails heb moeten vertellen en dan hier nog op de site en ALSNOG kunnen jullie dat niet begrijpen of lezen en gewoon weer datzelfde riedeltjes gebruiken en een paar datums erop losgooien dat zogenaamd doet lijken alsof jullie correct bezig zijn. Maar nee dat is niet zo, en er zijn GENOEG ANDEREN DIE PRECIES HETZELFDE HEBBEN ERVAREN ALS IK. Google ze maar. Dat kan toch niet dat al deze mensen liegen???

In plaats van gewoon een net bedrijf te willen worden en jullie excuses aan te bieden gaan jullie hier ook gewoon verder met die belachelijke malafide retoriek.

En blijven jullie sneaky dreigen via de mail en hier netjes doen zogenaamd. Ongelooflijk.

Dus dat wat jullie zeggen dat ik geen contact heb opgenomen is EEN LEUGEN en daar heb ik ook genoeg bewijs van want ik heb talloze mails gestuurd naar jullie en die staan gelukkig ook vast. Dus ik heb zoveel bewijs om mijn claim te ondersteunen.

Tevens hebben jullie mij wel een mail gestuurd dat jullie de helft van de kosten eraf willen halen en dat toont ook dat jullie weten dat jullie fout zitten maar toch willen jullie nog wat snelle eurootjes van mijn geld stelen. Maar ik ga geen kosten betalen die niet kloppen.

Jullie zijn gewoon een veredelde criminele incassobureau, en ik zie dit als mijn PLICHT OM ANDEREN TE WAARSCHUWEN EN HEN HOPELIJK VAN DEZE ENORME STRESS TE KUNNEN VOORKOMEN.

Ik ga niet bukken voor CRIMINALITEIT VAN HET MALAFIDE BEDRIJF AFTERPAY!.
Punt. NIET OPGELOST!

Alle klachten die gemeld zijn door Zef Melissa