Klacht: Macsafe adapter (pootje afgebroken)

op 08 augustus 2016 over Apple in de categorie Electronica - Computers

In dec 2015 hebben mijn vrouw en ik 2 nieuwe zware MacBook pro’s aangeschaft incl. een 3 GB Time Machine voor backup en WiFi.
Tijdens de aflevering hebben we het advies gekregen op welke wijze we de kabel van de Macsafe 2 adapter dienen op te rollen; dit om te voorkomen dat die netjes blijft zitten en daardoor niet af kan breken. Dat doen we dus ook telkens keurig netjes als we de PC’s opruimen.

Vorige week bleek plotseling dat een van de plastic nokjes van de adapter van mijn vrouw, waarachter de kabel moet worden opgerold, scheef in de adapter zat; er bleek een klein pennetje (1,0 mm lang) binnenin afgebroken te zijn. Daardoor kan de kabel niet meer volgens voorschrift worden opgerold met mogelijk ongewenste breuk van de kabel tot gevolg.

Vervolgens hebben we op 2 augustus de Macsafe 2 ter reparatie aangeboden bij de Amac store in Apeldoorn. Binnen 3 dagen ontvingen we die weer terug. Zonder resultaat en met een heel onduidelijke melding (de adapter zou ‘total loss’ zijn). Vervolgens hebben we Apple zelf gebeld en de klacht aan ze voorgelegd.

Daar kregen we via een van de support medewerksters uiteindelijk een senior advisor te spreken (de heer X). Van hem kregen we te horen dat dit helaas niet onder de garantie valt van Apple en we zelf maar een nieuwe moeten aanschaffen. En daar kunnen we het mee doen.

Wij zijn van mening dat een dergelijk duur product van Apple niet zomaar af moet kunnen breken als het product wordt gebruikt zoals is geadviseerd. Daarom den wij een beroep op Apple om ons alsnog een nieuwe Macsafe adapter ter beschikking te stellen binnen de garantieperiode.

Wij zijn van mening dat een dergelijk duur product van Apple niet zomaar af moet kunnen breken als het product wordt gebruikt zoals ons is geadviseerd. Daarom den wij een beroep op Apple om ons alsnog een nieuwe en vervangende Macsafe 2 85w adapter ter beschikking te stellen binnen de garantieperiode.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Apple

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Apple nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door De heer Mast