Klacht: Maatwerkverzekering ING nog steeds niet uit betaald

op 23 juli 2012 over ING in de categorie Banken

Hierbij mijn brief naar de directie van ING:
Geachte heer/mevrouw van de directie,

Na meerdere malen gesproken te hebben met mevrouw Teunissen over de uitbetaling van de Maatwerkverzekering, stuur ik u nu, op advies van mevrouw Teunissen, deze klachtbrief.

Sinds 2009 heb ik mijn hypotheek bij de ING afgesloten. Op 31 mei 2012 heb ik de verkoopakte getekend voor mijn flat en heb ik mijn hypotheek volledig, en op tijd, afgelost aan de ING Bank. Dit is een vereiste vanuit de ING en zoals het moet heb ik mij daar ook aan gehouden.
Na telefonisch contact gehad te hebben met de ING heb ik in overleg besloten om de Maatwerkverzekering na het tekenen van de verkoopakte te laten uit betalen, vanwege het korte tijdsbestek waarin de akte getekend moest worden. Dit om het risico te ontlopen dat de Maatwerkverzekering te laat verrekend zal worden met het verschuldigde bedrag.

Zo gezegd zo gedaan, heb ik de formulieren voor de uitbetaling van de Maatwerkverzekering getekend en opgestuurd naar de ING. Tot op heden is de Maatwerkverzekering nog steeds niet aan mij uitbetaald. Vandaag heb ik ook de automatische incasso van 26 juni (voor de betaling van deze Maatwerkverzekering) terug geboekt, aangezien de uitbetaling uit blijft. Dit zal ik ook doen met de automatische incasso van deze maand.

Dit lijkt mij een meer dan normale reactie op deze omstandigheid. De ING verwacht van mij dat ik alles netjes op tijd betaal en ik verwacht dit ook van de ING.

Wanneer de ING niet betaald, neem ik maatregelen.

De uitbetaling van deze maatwerkverzekering zie ik nog in de maand juli tegemoet!

Hoogachtend,

M.S. van Ooijen

Gewenste oplossingAls er deze maand (juli 2012) de uitbetaling eindelijk gaat plaats vinden!

Oplossing van het bedrijf
Klacht aan directie ING kan alleen per post in behandeling genomen worden. De brief kan naar het volgende adres gestuurd worden: ING Particulieren t.a.v. de Directie Postbus 21009 1000 EX Amsterdam

Op bovenstaande oplossing heb ik aangegeven niet tevreden te zijn. Aangezien mijn klacht als opgelost beschouwd wordt hierna, kan toch niet de bedoeling zijn aangezien, mijn klachten die ik al vanaf begin juni stuur, nog steeds niet opgelost zijn!

Bovendien heb ik inmiddels 3 verschillende adressen gekregen waar ik mijn klacht naar toe kan sturen. Ik ben inmiddels vanaf begin juni bezig mijn geld van de maatwerkverzekering terug te krijgen. Dit geld behoort mij toe en wanneer ING mij vraagt op tijd te betalen doe ik dat. Maar ik verwacht van hen hetzelfde.

Dit is de laatste keer dat ik dit soort zaken bij ING regel. Toch jammer dat de oude vertrouwde Postbank overgenomen is door deze harteloze en inhalige bank!

Wanneer ik eindelijk duidelijkheid krijg wanneer ik mijn geld krijg en dit uiterlijk in augustus krijg. Helaas is juli gezien de datum van vandaag al niet meer mogelijk. Bovendien verwacht ik rente, die ING heeft kunnen vangen met mijn geld, uitbetaald te krijgen.

Reactie van de melder van de klacht Msvanooijen

5 jaren geleden - Situatie is nog steeds niet opgelost hiermee. Ik heb al verschillende brieven/klachten verstuurd naar meerdere klachtadressen die ik inmiddels gekregen heb, nog steeds geen antwoord en nog steeds mijn geld niet gekregen.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 23 juli 2012 om 08:59 geantwoord

Een klacht aan de directie ING kan enkel per post in behandeling genomen worden. Het is niet mogelijk om deze via Internet in behandeling te nemen.
De brief kan naar het volgende adres gestuurd worden:
ING Particulieren t.a.v. de Directie
Postbus 21009
1000 EX Amsterdam

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van ING beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Msvanooijen