Klacht: Lyca prepaid nummers sturen phishing sms-en

op 03 juli 2019 over Lyca mobile in de categorie Mobiele Telefonie

Regelmatig ontvang ik van Lyca prepaid nummers, telkens een ander nummer, vanochtend van 31684567567 (zo U wilt 06-84567567), ook nog ‘ns zo’n fraai, meestal verloot nummer, phishing smsjes.
De tekst is telkens identiek, de weblink telkens anders.

Dit stond erin (tussen de lijnen!!) :

———————————————————————————————-

VODAFONE B.V

Uw huidige simkaart verloopt
op 03-07-2019. Vraag kosteloos
uw simkaart aan om blokkade te
verkomen : bit.dovodasimkaart

———————————————————————————————–
Ik heb het opgezocht. De verkorte URL verwijst naar de gevaarlijke website https:simkaart-veilig.comvv . Dit is een regelrechte poging tot identiteitsdiefstal.
Verder valt op dat er niet voorkomen staat maar verkomen èn dat er niet B.V. maar B.V zonder punt staat. Twee slordigheden die Vodafone nooit maakt in waarschuwings-smsjes.

Als Lyca Mobile het onmogelijk maakt voor sms-ers om weblinks te sturen en phishers eruit filtert simpelweg door hun 06-nummer ongeldig te maken èn als Lyca Mobile daarnaast openlijk in alle kranten èn bij AVROTROS-Radar èn bij Vara's Kanniewaarzijn haar excuses maakt.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Lyca mobile

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Lyca mobile nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Spriety

5 dagen geleden - Nog steeds geen behandeling hiervan :(

Alle klachten die gemeld zijn door Spriety