Klacht: Lowlands kaarten willen annuleren

op 01 februari 2014 over Onlineticketshop in de categorie Kaartenverkoop

Bericht van Onlineticketshop

3 jaren geleden - Geachte mevrouw Heltzel, Hierbij willen wij u graag nogmaals uitleg geven over uw bestelling bij Onlineticketshop. Zoals reeds uitgelegd aan de telefoon is het inderdaad niet mogelijk een eenmaal geplaatste en betaalde order te annuleren. Dit heeft te maken met de wetgeving rondom het (online) aankopen van tickets voor concerten en andere evenementen. Het herroepingsrecht (of de wettelijke bedenktermijn) die normaal gesproken van toepassing is op online aankopen is niet van kracht op de aankoop van tickets. Om deze reden is het wettelijk gezien dus niet mogelijk uw bestelling te annuleren. Dit is overigens niet alleen bij ons het geval, maar bij iedere ticketaanbieder in Nederland. Daarnaast is het zo, dat Onlineticketshop een wederverkoper van tickets is. Dit staat ook duidelijk aangegeven op iedere pagina van onze website. Mede vanwege het feit dat wij een wederverkoper zijn, liggen de ticketprijzen bij ons hoger dan bij de oorspronkelijke verkoper. Ook dit staat uitgelegd op onze website en staat vermeld in de Algemene Voorwaarden, waarmee u akkoord bent gegaan tijdens het plaatsen en betalen van uw bestelling. We hopen u hiermee voldoende uitleg te hebben gegeven. Vriendelijke groet, Mirte van de Water Klachtenafdeling Onlineticketshop

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Onlineticketshop in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Onlineticketshop een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Onlineticketshop

Heeft op 07 februari 2014 om 13:00 geantwoord

In verband met het feit dat het Herroepingsrecht (wettelijke bedenktermijn) niet van toepassing is bij de (online) aankoop van tickets voor concerten en evenementen, is het helaas niet mogelijk om deze bestelling te annuleren (net zoals bij alle overige ticketaanbieders in Nederland).

Alle klachten die gemeld zijn door annevanderheide