Klacht: Allergische reactie golden age dag en nachtcreme

Valentine Helder op 15 maart 2024 over L’Oréal in de categorie Verzorgingsprodukten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Heb wel eerder naar tevredenheid loreal gebruikt. Nu nieuw potje dag- en nachtcreme gekocht (golden age). Na 3 dagen gebruik allergische reactie. Rond ogen vochtblazen en bultjes over hele gezicht (JEUKT OOK ERG). Ben 62 en heb dit nog nooit meegemaakt. Zit er iets in deze cremes dat dit kan veroorzaken.

Gewenste Oplossing:

Lees meerdere klachten over dit product, dus ben erg benieuwd of hier een oorzaak voor gevonden is.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar L’Oréal over deze klacht.

Bericht van L’Oréal

8 maanden geleden - Beste Valentine, Dankjewel voor je bericht. Wat jammer dat je een reactie hebt gekregen op L’Oréal Paris Golden Age Hydraterende Dagcrème en Nachtcrème van L'Oréal Paris. Wij vinden kwaliteit erg belangrijk en besteden veel zorg aan de ontwikkeling van onze producten. Wij proberen het risico op huidirritatie tot een minimum te beperken. Voordat een product op de markt gebracht wordt, wordt het uitgebreid getest. Iedereen reageert anders op bepaalde stoffen, hierdoor is een overgevoeligheidsreactie helaas niet voorspelbaar.  Graag zouden wij meer over informatie willen ontvangen over de reactie en het verloop ervan. Dit formulier voor cosmetovigilantie is bedoeld om ongewenste reacties bij onze consumenten te verzamelen, te beoordelen en te controleren. Het enige doel ervan is ervoor te zorgen dat het risico op herhaling van ongewenste reacties wordt beperkt en zo de gezondheid van onze consumenten te beschermen.  Bedankt voor het verstrekken van de informatie die we nodig hebben om de productkwaliteit te verbeteren. 1.    Informatie consument: (Gelieve 1 van de 3 mogelijkheden in te vullen) Initialen : Geslacht:  Leeftijd / Leeftijdsgroep (kind, adolescent, volwassen): Als je deze vragenlijst met de hulp van een vriend of familielid invult, vermeld dan hierna zijn/haar naam en de graad van verwantschap: Woonachtig in:  2.    Betrokken product: Naam van het product: Lotnummer (1):  Formulenummer (2): (1) op de verpakking (bv 16M301) (2) In de ingrediëntenlijst, voor het woord INGREDIENTS (vb : 884512 34) 3.    Gebruik van het product: Datum eerste gebruik (maand, jaar):       Gebruiksfrequentie (per dag / week / maand): Hoe lang gebruikte je het product: Wanneer deed de reactie zich voor (datum (maand en jaar)):  Gebruikte je het product zoals aangegeven in de gebruiksaanwijzing? □ Ja   □ Neen Gelijktijdig gebruik van andere producten (andere cosmetica producten): 4.    De reactie: Beschrijving van jouw reactie (symptomen): Beschrijving van de plaats van de reactie: 5.    Verloop van de reactie: Heb je het gebruik van het product vanwege deze reactie gestaakt?     Hoe is de reactie geëvolueerd? □ Verdwenen        □ Verbeterd        □ Onveranderd      □ Verergerd Heb je voor deze reactie een behandeling gevolgd? Ja, Welke?       Hoe lang?    6.    Medisch onderzoek: Heb je voor deze reactie een arts geraadpleegd?  □ Ja     □ Neen Zo ja, wie? □ Huisarts     □ Dermatoloog     □ Andere:...     Heeft de arts voor deze reactie een behandeling voorgeschreven?  Ja, welke?      Hoe lang?       7.    Dermatologische voorgeschiedenis: Allergieën (specificeren) : Huidaandoeningen (specificeren): Aanvullende opmerkingen: Bedankt voor het verstrekken van de informatie die we nodig hebben om de productkwaliteit te verbeteren.  Door dit formulier in te vullen, geef je L’Oréal Belgilux S.A/L'Oréal Nederland B.V. toestemming om de verzamelde informatie te gebruiken om te voldoen aan de wettelijke verplichting van cosmetovigilantie, in het kader van verordening [artikel 23, EU1223/2009]. De gegevens worden uitsluitend voor dit doel gebruikt en niet met derden gedeeld. Voor meer informatie over hoe wij jouw gegevens verwerken en om je rechten uit te oefenen, kun je ons [Privacy beleid] raadplegen of contact met ons opnemen via ([email protected] of [email protected]). Wij willen het product graag voor je omruilen. Hiervoor hebben wij het productienummer (begint met 2 cijfers en daarna een letter bijv. 54K…) en een foto van het betreffende product nodig.  Als je aangeeft welk ander product je ervoor in de plaats wilt hebben, dan sturen wij dat zo snel mogelijk toe. Aangezien wij niet alle producten op voorraad hebben, vragen we je een keuze te maken uit onze bestsellers (zie bijlage in de mail). We horen het graag en wensen je een fijne dag!

Alle klachten die gemeld zijn door Valentine Helder