Klacht: Lokkertjes – misleidende verkoop

op 20 augustus 2017 over Karwei in de categorie Bouwmarkten

In de folder van Karwei (7 t/m 13 augustus), op pagina 21, biedt Karwei een Kärcher K5 Premium Full Control aan van €449,95 voor €219,-. In de winkel staat dit product echter voor €379,- in de aanbieding.

Wanneer ik hier navraag over doe aan de balie, weet een vaste medewerker mij te vertellen dat het verschil zit in een artikelnummer en dat er in heel Nederland geen voorraad is.
Hij heeft voor mij twee screenshots uitgeprint waarop de twee serienummers staan en dit verschil duidelijk te zien is. Vervolgens adviseert hij mij contact op te nemen met de filiaalmanager.

De filiaalmanager bevestigt mijn ervaring, en geeft aan contact op te nemen met de klantenservice omdat hij zelf als filiaalleider niet gemachtigd is stappen te ondernemen. De klantenservice wimpelt het verhaal af met \’helaas was het een op=op actie\’ en weigert enige vorm van oplossing aan te bieden.

Ik heb zelf op de Kärcher website zitten kijken en hieruit blijkt dat er helemaal geen \’K5 premium full control\’ bestaat.. Alleen een K5 Premium, een K5 Premium Full Control Plus en een K5 Premium Full Control Home.
Nu kan ik het mij voorstellen dat een bedrijf de naam iets aanpast om het product aantrekkelijker te maken voor de klant, niks mis mee.

Het oneerlijke aan deze actie is dat de originele prijs in de folder staat op 499,95 (de prijs die officieel van Kärcher bij de K5 Premium Full Control Plus hoort)
De foto die bij deze aanbieding staat is echter NIET van de K5 P FC Plus maar van de K5 Premium. De naam die bij de aanbieding staat laat de klant echter geloven dat het wel degelijk deze plus versie is.
Daarnaast, is de originele Kärcher prijs voor de simpelere \’K5 Premium\’ €389,95 en géén €449,95!

Ik heb absoluut geen problemen met kleine foutjes in folders, dat gebeurd wel vaker. Maar dit is gewoon opzettelijk de klant voor de gek houden en dan tot overmaat van ramp helemaal niets op voorraad hebben! Niet oké dus!

Ik zou tevreden zijn als de Karwei mij een reëel aanbod zou doen, in plaats van haar klanten als dom te behandelen en simpelweg af te wimpelen.
Dit zal de Karwei ongetwijfeld wat geld kosten maar ik ben er van overtuigd dat zij nog meer geld verliezen als ik en mijn kennissen en familie nooit meer naar de Karwei toe zouden gaan.

Een voorbeel zou zijn de K5 P FC Plus voor €219,- aan te bieden in plaats van de voorgeschreven actieprijs van €337,46

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Karwei

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Karwei nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door TBLA