Klacht: Litteken van 40cm in leren bank

op 26 juli 2017 over Sanders Meubelstad in de categorie Meubelwinkels

Enkele weken geleden ontvingen wij onze nieuwe leren bank. Tijdens het inspecteren van de nieuwe bank viel ons oog direct op een litteken in het leer van ongeveer 40 cm. De bezorgers vonden dit ook wel erg uitzonderlijk. Ik heb daarom direct contact gezocht met Sanders Meubelstad (SM). De klantenservice van SM blijft echter aangeven dat leer een natuurproduct is waar onvolkomenheden in kunnen zitten. Dit begrijp ik als we het hebben over een onvolkomenheid van bijv. 4 mm, maar dit litteken is 100x zo groot! Het ziet er echt niet uit.

Ik ben tevreden wanneer het deel waarin het litteken zit vervangen wordt of als de complete bank vervangen wordt.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sanders Meubelstad

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Sanders Meubelstad in behandeling genomen

Bericht van Sanders Meubelstad

2 maanden geleden - Geachte heer Waalkens, Vervelend om te vernemen dat u niet tevreden bent over de geleverde bank. Naar aanleiding van uw ordernummer heb ik uw gegevens erbij gezocht en heeft uw klantbegeleider dit nog in behandeling. Zodra er meer bekend is zal zij contact met u opnemen. Met vriendelijke groet, Sophie - Webcare Sanders Meubelstad

Reactie van de melder van de klacht waalkens

2 maanden geleden - Geachte Sophie, De klantbegeleider is er inderdaad nog bezig, maar dit gaat niet leiden tot een oplossing waar ik tevreden mee ben. Ze gaat namelijk na de vakantie een offerte opvragen om de kosten te bepalen voor vervanging van het deel waar het litteken van 40 cm (!) in zit. Ik heb al aangegeven dat het herstel niet door mij betaald hoort te worden maar door Sanders of de fabrikant. Ze gaf daarbij aan dat er coulant met de kosten omgegaan kan worden, maar dit is geen eerlijke oplossing. De bank heeft een hele grote onvolkomenheid en kosten voor herstel horen niet bij de klant te liggen.

Reactie van de melder van de klacht waalkens

2 maanden geleden - Geachte Sophie, Ik begrijp nu uit een e-mail van Klacht.nl dat Sanders Meubelstad mijn klacht niet in behandeling wil nemen. Dit valt mij erg tegen. Ik heb aangegeven aan de telefoon en hier op Klacht.nl dat de oplossing die nu geboden wordt niet een oplossing is die naar tevredenheid zal zijn (namelijk dat ik moet gaan betalen voor een reparatie). Sanders levert mij een bank met een litteken van 40 cm (!) in het leer en er wordt gezegd dat dat normaal is. Ik vind dit onbegrijpelijk! Het ziet er niet uit. Ik zie graag dat of Sanders of de fabrikant een oplossing brengt.

Bericht van Sanders Meubelstad

2 maanden geleden - Geachte heer Waalkens, Ik heb dit nogmaals nagekeken en ons is niets bekend dat wij uw klacht niet in behandeling willen nemen. Mijn collega is nog bezig met de navraag en heeft hier nog geen antwoord op gekregen. U geeft aan de e-mail vanuit Klacht.nl gekregen te hebben, maar deze e-mail is ons niet bekend. Wij hebben dit dus nog steeds in behandeling. Met vriendelijke groet, Sophie Webcare Sanders Meubelstad

Reactie van de melder van de klacht waalkens

2 maanden geleden - De insteek is onjuist van de huidige afhandeling. Er wordt eerst gewacht tot na de vakantie (eind aug) en dit wordt gecombineerd met de mededeling dat er kosten (evt. met coulance) aan mij gerekend gaan worden. Dit is niet rechtvaardig. Ik zit met een bank met een litteken van 40 cm in het leer en ik zou daarvoor moeten gaan betalen? Ik vraag alleen maar om een normale mooie bank, die ik dacht gekocht te hebben...

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Sanders Meubelstad een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Sanders Meubelstad

Heeft op 27 september 2017 om 14:40 geantwoord

Beste meneer Waalkens,

Bedankt voor uw bericht. Ik vind het ontzettend vervelend om te lezen dat er nog altijd geen oplossing met u is overeengekomen.
Graag wil ik voorstellen om een monteur de bank ter plekke te laten beoordelen. U zult binnen enkele dagen gebeld worden zodat we met u een afspraak kunnen inplannen.

Na de beoordeling van de monteur zullen we de verdere voortgang bepalen. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, kunt u contact opnemen met u contactpersoon. U mag ook altijd mailen naar webcare@sanders-meubelstad.nl.

Sophie
webcare Sanders Meubelstad

Alle klachten die gemeld zijn door waalkens