Klacht: Lift station Gaasperplas al defect sinds 21 dec. en dus ook tijdens de kerstdagen

op 27 december 2017 over GVB in de categorie Openbaar Vervoer

Bij deze dien ik een klacht in m.b.t. de defecte lift van station Gaasperplas. Deze is al sinds 21 dec. jl buitenwerking. Mensen met karretjes, mensen die slecht ter been zijn, mensen in een scootmobiel, mensen met zware koffers (2 hotels en 1 camping hier), mensen die een fiets mee hebben genomen, kunnen niet vanaf het perron naar beneden. Onderdeel is niet voorradig volgens GVB, het is onbekend hoelang de lift buiten werking blijft. Immobiele bewoners van Nellestein kunnen geen (kerst-)boodschappen doen, of mensen elders bezoeken met de kerst (Nellestein heeft geen winkels). Er wordt geen alternatief geboden. Alleen een rood/wit lint voor de lift moet duidelijk maken, dat je geen gebruik van de lift kunt maken. Geen briefje met informatie over wat er aan de hand is en hoe lang dit vermoedelijk nog duurt. Een lift die niet werkt, moet binnen afzienbare tijd worden gerepareerd. Sinds de renovatie van dit station eind 2016 en er een een nieuwe lift is geplaatst, is deze al vaker defect geweest. Ook een keer meerdere dagen doordat een onderdeel besteld moest worden. GVB blijft in gebreken. Wat gaat GVB doen om herhaling hiervan te voorkomen?

Als GVB spoedig (binnen 2 werkdagen) reageert.
Als GVB voor alternatief zorgt
Als GVB een informatief briefje bij defecte lift ophangt
Als GVB er voor zorgt dat in vervolg onderdelen onmiddellijk vervangen kunnen worden.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over GVB

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over GVB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door mvdhorst