Klacht: Liegende verkoopmedewerkers en alsnog betalen voor een reeds geretourneerd product

op 02 augustus 2016 over Tommy Teleshopping in de categorie Teleshopping

Ik werd onlangs benaderd door een verkoper van Tommy Teleshopping. Hij vertelde me dat Tommy Teleshopping jarig was en dat hij daarom uit jaar van het bestaan 10 klanten mocht selecteren om een speciale aanbieding te doen.
Uiteraard snapte ik dat dit een onzinverhaal was, maar dat vond ik vrij onschuldig.

Hij bood me aan om een nieuw product te proberen dat nog niet in Nederland op de markt was. Het ging om een airfryer waarin je volgens hem gemakkelijk in 1 x voor vier personen frietjes kon bereiden. Ik mocht het product een maand lang gratis proberen en als het niet beviel mocht ik het gewoon terug sturen.
Het product is wel al een tijdje beschikbaar in Nederland (cijfer een 2,3 volgens reviews), leugen nummer 1. En wat hij beschreef als een speciale actie, zijn gewoon de standaard voorwaarden van Tommy T.

Tenminste, dat bleek naderhand. Er was geen sprake van een gratis proefperiode. Het werd verwerkt als een reguliere order met afterpay als betaal methode. Retour sturen moest naar een postbus, wat dus 7 euro kost (hoezo gratis?).

Ik heb 2x geprobeerd te bellen met Tommy T. om hierover een klacht in te dienen. De eerste keer werd de verbinding automatisch verbroken nadat een band me dezelfde informatie gaf over retourneren als ik op de website kon lezen. Het was niet mogelijk om terug te gaan naar het hoofdmenu om daadwerkelijk iemand te spreken te krijgen. De tweede keer heb ik na een half uur in de wacht te staan (er waren eerst 3 gesprekken voor me, toen 2 en toen ineens weer 3, heel apart) heb ik gefrustreerd de verbinding verbroken. Ik heb via google een antwoordnummer gevonden.

Op de klachtenbrief die ik bij mijn retourzending had gevoegd, heb ik geen antwoord gekregen

Toen ik een mail ontving waarin stond dat mijn retourzending was afgehandeld, dacht ik van het bedrijf af te zijn. Wat schetst mijn verbazing dat ik nu een mailtje krijg dat ik alsnog de factuur moet betalen ook al is mijn product weer in hun bezit.
Begrijp ik dit echt goed? Ze hebben het product waarschijnlijk al weer geleverd aan een andere klant en verwachten nu dat ik alsnog betaal, zodat zij het geld 2 weken op hun rekening hebben staan alsvorens het aan me terug te storten????

Ik heb hun gemaild dat ik dit niet ga doen, maar wil hiermee anderen waarschuwen voor deze oplichterij!!

Ik denk niet dat ik ooit weer vertrouwen zal krijgen in dit bedrijf. Ik wil op zijn minst een erkenning van mijn klacht en weten of er actie op is ondernomen. En bevestiging dat ik niet alsnog de factuur hoef te voldoen

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Tommy Teleshopping over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Tommy Teleshopping in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tommy Teleshopping een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tommy Teleshopping

Heeft op 02 augustus 2016 om 12:47 geantwoord

Beste Klant,

Wij betreuren het dat u het vertrouwen in de firma bent verloren.

Na controle is gebleken dat wij de order in goede order hebben ontvangen en verwerkt. Hiervan is ook een melding gemaakt bij AfterPay. De aanmaning welke u heeft ontvangen hoeft u uiteraard niet te betalen.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Tommy Teleshopping.

Alle klachten die gemeld zijn door hannekequaedvlieg