Klacht: lidmaadschap beeindigen

op 16 juli 2016 over Parship in de categorie Datingsites

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In april ben ik lid geworden maar al heel snel had ik door dat het concept en de.mogelijkheden die aangeboden worden niet werken voor mij.
Ik wilde mijn lidmaatschap beeindigen maar volgens Parship kan dit niet en zit ik vast aan een 12 maanden contract en moet nu blijvend lidmaatschap betalen. 33 euro.pm
Het schijnt in de voorwaarden te staan. Maar alsof je je daarmee bezig houdt als je je inschrijft.
De voorwaarden zijn in hun eigen voordeel en op deze manier kunnen zij van het geld van hun klanten genieten voor een lange periode.
Mijn vraag is. Mag dit?
Ik kom zelf nooit meer op de site. Vreemd dat je voor iets moet blijven betalen waar je ontevreden over bent?!

Gewenste Oplossing:

Mijn gewenste oplossing. Zou fijn zijn als de klant
zijn lidmaatschap kan beeindigen op welk ogenblik dan ook.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Parship in behandeling genomen

Bericht van Parship

1 jaar geleden - Beste Ree, Graag ga ik in op uw klacht. Dat u de Algemene Voorwaarden niet heeft gelezen kunnen wij begrijpen. Wij hebben u echter ook tijdens en ná uw bestelling op de voorwaarden en de duur van uw overeenkomst gewezen. Om dit te illustreren wil ik graag op de bestelprocedure ingaan. Op de eerste bestelpagina heeft men de keuze tussen een premium-lidmaatschap van 6, 12 of 24 maanden. Hier heeft u de gewenste looptijd van 12 maanden aangeklikt. Op de tweede pagina van de bestelling werd u nog eens op de looptijd van het premium-lidmaatschap gewezen. Vervolgens kon u de betaalmethode en de gewenste termijnbetaling uitkiezen. Aan het einde van het bestelproces werd nog eens het maandelijkse bedrag, het totaalbedrag en de totale looptijd van uw gekozen lidmaatschap herhaald, direct boven de knop “Kopen” waarmee u uw bestelling heeft bevestigd. Tenslotte hebben wij u, nadat u uw bestelling heeft bevestigd, in de e-mail met de bevestiging van uw bestelling nog eens over de gekozen looptijd en de prijs geïnformeerd. Enkele dagen daarna heeft u in een e-mail aangegeven dat u het premium-lidmaatschap slechts één maand wilt gebruiken. Wij hebben geantwoord dat dit niet mogelijk is, echter ook laten weten tot wanneer u nog kunt herroepen en dat, als u niet herroept, de gehele looptijd geldig is. Aangezien u daarna niet heeft herroepen en de diensten verder heeft gebruikt is de overeenkomst geldig voor de gehele duur van de overeenkomst. Nu, 3 maanden later, heeft u aangegeven dat u met onmiddellijk ingang wilt stoppen. Dit is helaas niet mogelijk. Wij vragen u om begrip dat wij ons aan de overeenkomst houden. Met vriendelijke groeten, Nico Teeuwen PARSHIP CustomerCare

Reactie van de melder van de klacht Ree@

1 jaar geleden - Beste Nico Bij aanmelding weet je niet goed wat de inhoud is van het product, en geef u gelijk dat ik 12 maanden heb aangeklikt, niet wetende dat ik koos voor een product die een concept draagt waar ik niet in geloof. Nu zit ik dus met een product opgescheept waar ik nu dus 12 maanden voor moet betalen, en 33 euro pm kost Ik maak verder geen gebruik van parship, omdat ik er gewoonweg niet tevreden over ben. Nu vind ik met beeindigen dat als een klant geen gebruik meer maakt van het product of niet tevreden is dat er een regeling getroffen kan worden, maar er is geen openheid hiervoor, en dat vind ik kwalijk....

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Parship een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Parship

Heeft op 20 juli 2016 om 12:11 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Ree,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Graag wil ik op uw bezwaar ingaan.
Wij hebben enkele dagen nadat u het premium-lidmaatschap heeft afgesloten in een antwoord op uw vragen laten weten tot wanneer u precies kon herroepen en laten weten dat de overeenkomst na de herroepingstermijn bindend is. Daardoor had u nog meer dan een week tijd om te zien of PARSHIP bij u past. Na onze e-mail heeft u niet herroepen en de site gebruikt. Hiermee heeft u uw overeenkomst bevestigd.

Het is nu, meer dan 3 maanden later, niet meer mogelijk de overeenkomst met onmiddellijke ingang te stoppen.

Met vriendelijke groeten,
Nico Teeuwen
PARSHIP WebCare

Heeft op 20 juli 2016 om 13:45 geantwoord

Nee niet akkoord
Ik vraag niet met onmiddelijke ingang, ik vraag een regeling. Ik ga akkoord zelfs nog 3 maanden te betalen maar om het gehele jaar door te betalen voor iets dat ik niet gebruik of wil gebruiken.
Nu is mijn account geblokkeerd en dacht een lichtpuntje te zien want dan hield ik mijn account het gehele jaar geblokkeerd.
Nee zegt Parship, dan wordt mijn situatie doorgegeven aan een incassobureau.....

Bericht van Parship

1 jaar geleden - Beste Ree, Aangezien u uw betaling zonder overleg terug heeft laten boeken en alle toekomstige met ons overeengekomen incasso´s heeft geblokkeerd, heb ik er op gewezen dat u desondanks een betaalplicht heeft. Om verdere kosten voor u te besparen heb ik voor alle zekerheid vermeld dat u deze overbodige uitgaves in de toekomst kunt vermijden. Zoals aangegeven is er geen onmiddelijke stopzetting mogelijk en houden wij vast aan de met ons afgesloten overeenkomst. Met vriendelijke groeten, Nico Teeuwen PARSHIP WebCare

Reactie van de melder van de klacht Ree@

1 jaar geleden - Dan is het toch niet opgelost?

Bericht van Parship

1 jaar geleden - Beste Ree, Zoals wij hebben aangegeven houden wij vast aan de overeenkomst en is deze niet meer verhandelbaar. Met vriendelijke groeten, Nico Teeuwen PARSHIP WebCare

Alle klachten die gemeld zijn door Ree@