Klacht: Lid worden gaat gemakkelijk, opzeggen vrijwel onmogelijk?!

op 06 september 2018 over fit for free in de categorie Sportclub/-school

Al zo’n anderhalve maand geleden heb ik mijn abonnement bij fit for free beeindigd door middel van het formulier dat ze daarvoor op hun website hebben staan. Omdat ik maar nooit wat hoorde hierop langs de sportschool hier in Lelystad gegaan en die konden niets hierover vinden, dus gaven mij een telefoonnummer dat ik kon bellen. Na ruim een half uur aan de lijn te hebben gehangen kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn die…..niets voor mij kon doen, want hij kon ook niets van mijn opzegging vinden en tot mijn grote verbazing kon hij dit ook niet voor mij regelen maar moest ik maar een email sturen, waarna het abonnement pas stopgezet zou kunnen worden…. Inmiddels dus zo’n 3 kwartier aan de telefoon gehangen, daarna email gestuurd naar waar ik naar verwezen was. Dit is dus alweer een dag geleden, en weer dus geen enkele reaktie van fit for free. Wat een ontzettend slecht bedrijf is dit zeg!! Inmiddels heb ik dus wel allang opgezegd en heb ik gewoon geld tegoed van hun van al die maanden dat ik nog vooruit betaald had met mijn jaarabonnement, dat ik zogenaamd per maand kon opzeggen en dan gewoon resterende maanden terug zou krijgen. En die teruggave denken ze zeker op zo’n manier in hun voordeel minder te maken, ik heb echt geen woorden hiervoor, na 6 jaar lid wordt je zo behandeld. WAARDELOOS en ben hier ook nog niet klaar mee, wordt tijd dat een instantie als RADAR zich hier mee gaat bemoeien want dit is gewoon diefstal!

Lidmaatschap is per half juni opgezegd en vanaf die tijd wil ik gewoon mijn abonnementsgeld terug hebben!!! Dat hun hierover zogenaamd niets meer kunnen vinden is hun fout, ik heb het benodigde formulier ervoor op hun website keurig ingevuld en opgestuurd zoals het hoort..
Bereikbaarheid is ronduit slecht en als je dan eindelijk iemand spreekt, ben je nog geen spat verder, als je lid wilt worden laten ze je ook niet een half uur wachten aan de telefoon! Ronduit onbeschoft dat hele handelen van fit for free!!!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar fit for free over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Thea Louwerse-van der Zweep

3 maanden geleden - Beste Thea, Bedankt voor je bericht. Helaas konden wij vanwege drukte niet eerder reageren. Mijn collega heeft je naar ons laten mailen aan de hand van het gesprek zodat hij bewijs van opzegging had. Het lidmaatschap is op basis van deze opzegging verwerkt met een maand opzegtermijn, per 22-9-2018. Je ontvangt binnenkort een tegoed van € 25,57. Ik heb voor de zekerheid nog eens gezocht en ik kan nergens een opzegging vinden op basis van jouw naam, lid of pasnummer. Bij een opzegging via de website ontvang je altijd een bevestigingsmail en bij een opzegging aan de balie krijg je een doordrukformulier mee. Indien je een dergelijk bewijs van opzegging hebt ontvangen dan zien we die graag tegemoet zodat we de einddatum alsnog kunnen aanpassen voor je. Met sportieve groet, Julia | Klantenservice-0900 34 83 67 37 33 Dit was het antwoord dat ik kreeg 2 weken (!) nadat ik WEER een mail gestuurd heb naar fit for free. Kortom, GEEN oplossing en nu zo'n 3 maanden verder na mijn feitelijke opzegging, die ze glashard ontkennen. Dus 3 maanden abonnementsgeld dat ze gewoon in de zak steken, terwijl ze ook kunnen zien dat ik al die tijd nooit meer geweest ben in de sportschool! Hier is ook een woord voor, en dat is DIEFSTAL. Bij deze sportschool ben ik dus vanaf het begin lid geweest, wat een ontzettende afknapper na al die jaren, hier zal ik dus ook nooit of te nimmer meer komen!

Alle klachten die gemeld zijn door Thea Louwerse-van der Zweep