Klacht: Leverweek niet volgens afspraak en voorstel Sanders niet acceptabel

op 02 oktober 2017 over Sanders Meubelstad in de categorie Meubelwinkels

We hebben in december 2016 een bankstel en bed gekocht bij Sanders Meubelstad te Son. Beide artikelen zijn bedoeld voor ons nieuwbouwhuis dat op het moment van bestellen gepland stond om in November opgeleverd te worden. Deze datum werd fictief vermeld op de order, ze verkoper wist dat deze datum waarschijnlijk naar voren gehaald zou worden. Maar dat zou geen probleem zijn, we moesten rekening houden met een levertijd van 8 weken. In juni werd bekend dat de oplevering eind september zou zijn, dus we hebben toen gevraagd wanneer we de gewenste leverdatum moesten opgeven zodat we eind september over het bankstel en bed konden beschikken. Er werd ons medegedeeld dat als we dit uiterlijk begin augustus zouden doorgeven, dat dan alles op tijd geleverd kon worden. Half juli hebben we de gewenste leverdatum aangevraagd. Echter kregen we nu te horen dat de levering pas in week 44 kon plaatsvinden. Na wat aandringen kon het bankstel uiteindelijk in week 41 geleverd worden (eerst nog zien, dan geloven). Het bed kan echter niet eerder dan week 44 worden geleverd. Dat is voor ons niet acceptabel aangezien we het bed niet willen meeverhuizen en dus onnodig ongemak en kosten hebben. Sanders heeft ons iets beloofd wat ze niet kunnen waarmaken, en neemt daar geen verantwoordelijkheid voor. Ze willen slechts een leenbed en een vergoeding van 25 euro geven. Dat slaat nergens op, aangezien dit niet in verhouding staat met het ongemak, de kosten en een totaalbedrag van de order van 3500 (alleen bed, 6700 voor bank en bed samen). Ook annuleren van de order is niet mogelijk.

De mail/telefoon historie is als volgt:

10 dec: order geplaatst met voorlopige leverdatum november. Tevens aangegeven dat het om een nieuwbouwhuis gaat en deze leverdatum waarschijnlijk eerder zal plaatsvinden. Zodra we meer weten zouden we contact opnemen. De levertijd voor zowel bank als bed is weken volgens Sanders.

22 juni: Vanaf nu kunnen we aannemen dat de oplevering van het huis eind september zal zijn. Dit per email aangegeven bij Sanders en gevraagd wanneer de leverweek of exacte leverdatum doorgegeven moet worden aan Sanders om eind september geleverd te krijgen.

27 juni: Antwoord per email van Sanders op email van 22 juni. De definitieve datum moet z.s.m. aan Sanders worden doorgegeven, maar uiterlijk begin Augustus.

19 juli: Vanaf nu is bevestigd dat de oplevering van het huis eind september is. Per email aan Sanders gevraagd om de levering in te plannen voor 26 september.

20 juli: Antwoord van Sanders per email. Levering kan niet worden in gepland, bank en bed worden namelijk pas in week 43 in het magazijn verwacht.

20 juli: Per email gereageerd op bericht van Sanders. Gevraagd waarom de verwachte leverdatum opeens zo laat is terwijl bij aankoop een levertijd van 8 weken werd gemeld en 27 juni werd nog gezegd dat we voor begin augustus de datum moesten doorgeven om eind september geleverd te krijgen.

31 juli: Nog geen reactie van Sanders, nogmaals gemaild.

30 augustus: Nog altijd geen reactie, nogmaals gemaild.

31 augustus: Reactie van Sanders, ze gaan kijken of ze eerder kunnen leveren.

6 september: Telefoon gehad van Sanders (voice mail), de bank komt bij Sanders binnen in week 40 en kan worden geleverd in week 40/41. Geen reactie m.b.t. het bed.

6 september: Gevraagd per email of week 40/41 ook geldt voor het bed en gevraagd om de leverdatum vast te leggen voor beide orders.

7 september: Reactie van Sanders, verwachte leverdatum bed is week 44. Verder geen toelichting of voorstel voor een leverdatum.

7 september: Nogmaals aangegeven dat we week 44 niet accepteren gezien de beloftes die gedaan zijn. Sanders heeft meer dan 8 weken de tijd gehad en we waren ruim voor augustus met het doorgeven van de gewenste leverdatum. We willen ons oude bed niet meeverhuizen aangezien dit ongemak en extra kosten met zich meebrengt. We hebben niet voor niets op tijd gevraagd wanneer Sanders een gewenste leverdatum wilde hebben. Aangegeven dat we week 41 acceptabel vinden voor zowel bank als bed, dat is al later dan oorspronkelijk gewenst.

september: Telefoon (voice mail) gehad van Sanders, levering bed kan niet voor week 44. Dat hadden we al begrepen, dus voegt niks toe.

15 september: Gebeld met Sanders en de situatie nogmaals uitgelegd. Ze gaan kijken wat ze kunnen doen.

18 september: Telefoon van Sanders, ze kunnen niet eerder leveren. Ze bieden aan om een leenbed te brengen en de montagekosten te laten vervallen. Die zijn EUR 25. Op een orderbedrag van EUR 3500 (alleen bed), vind ik dat lachwekkend en een belediging naar de klant toe. Ik heb gezegd dat ik dat nergens op vind slaan en ook de leenservice is niet handig voor ons. Gevraagd om een redelijke korting die in verhouding staat met het orderbedrag, het ongemak, de extra kosten, en afspraken die ze niet zijn nagekomen. Of als alternatief gevraagd om de order te annuleren en de aanbetaling te verrekenen met de order van het bankstel. Beide opties werden niet gewaardeerd, de annuleren werd ter beoordeling aan het filiaal doorgegeven.

21 september: mail gehad van Sanders dat annuleren geen optie is aangezien ze onze redenen ongegrond vinden. Echter schenden ze een afspraak en dat vind ik reden om een schadevergoeding te eisen. Wij krijgen immers ook boetes als we te laat betalen bijvoorbeeld…

21 september: klacht geplaatst op klacht.nl, ref. 643316

25 september: reactie van Sanders op klacht.nl. De bank wordt in wek 41 geleverd, het bed komt in week 42 bij Sanders binnen en kan even daarna geleverd worden. Ze nemen nog contact met ons op.

26 september: telefoon gehad van Sanders. Ze bieden een waardecheque aan t.w.v. EUR 75, te besteden binnen een jaar in een filiaal van Sanders en we moeten de cheque zelf gaan afhalen in Son. Mijn vriendin heeft het aangehoord, maar verder geen akkoord gegeven. Even later volgt er een mail van Sanders dat we akkoord zouden gaan met hun voorstel. Dat is dus niet waar. Vriendin heeft mail teruggestuurd dat ze niet akkoord is gegaan en Sanders voorgesteld om de waarde van de waardecheque vermeerderd met de montagekosten als directe korting te geven. Dat komt neer op EUR 100 korting.

2 oktober: geen reactie meer van Sanders. Nieuwe klacht geopend op klacht.nl (deze klacht), aangezien er nog geen oplossing is.

Wanneer Sanders hun verantwoordelijkheid neemt voor de niet nagekomen afspraak om eind september te leveren en:
optie 1: een korting rekent die in verhouding staat met het ongemak, de kosten en het totaalbedrag van de order. De voorgestelde EUR 100 vinden we al aan de lage kant en is wat ons betreft het absolute minimum;
optie 2: het bed annuleert en de aanbetaling verrekent met het bankstel

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sanders Meubelstad

Bericht van Sanders Meubelstad

1 week geleden - Beste meneer Kuijpers, Wat vervelend om te lezen dat je opnieuw een melding maakt op deze website, dat is uiteraard niet onze bedoeling. Ik heb je verhaal doorgezet naar je contactpersoon met de vraag zo snel mogelijk te reageren, zodra ik meer weer kom ik er op terug. Met vriendelijke groet, Sophie webcare Sanders Meubelstad

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Sanders Meubelstad in behandeling genomen

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Sanders Meubelstad een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Sanders Meubelstad

Heeft op 11 oktober 2017 om 15:55 geantwoord

Beste meneer Kuijpers,

Inmiddels kan ik in uw order zien dat er afspraken met u zijn gemaakt met betrekking tot het leveren van de bank en het een aantal dagen later leveren van het bed. Ook is er een korting met u afgesproken als tegemoetkoming.

Onze oprechte excuses voor het verloop van uw order,

met vriendelijke groet,
Sophie