Klacht: leverorder 787676140

op 11 oktober 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Wij hebben bij U laminaat gekocht inclusief legservice via Uw filiaal in Eindhoven. Het laminaat zou gelegd worden op maandag 10 oktober (gisteren) met aanvang tussen 8 en 9 uur in de ochtend.
Wij zitten dan ook ruim op tijd te wachten. In de ochtend nog de website gecheckt en levering stond voor 08:00-08:22 uur gepland. Om 9 uur nog niets gezien. Dus wij bellen Uw service afdeling, Die zeggen dat ze niets voor ons kunnen doen, maar dat we Alert, Uw logistieke partner, moeten bellen. (op Uw site is de bezorgtijd inmiddels veranderd in 12:49-13:11 uur) Wij bellen met Alert, en die zeggen doodleuk: “wij komen wel leveren tussen 09:00 en 12:00 uur maar voor het leggen staat helemaal nog geen afspraak. Het laminaat moet 48 uur acclimatiseren.!!!!!”
Direct daarop bellen wij weer met Uw service afdeling, waarin wij om opheldering vragen. Namelijk op 12 oktober (morgen) staat de verhuizing van onze ouders gepland en dan moet er een vloer liggen. Uw serviceafdeling ziet onmiddellijk dat er inderdaad een fout door IKEA gemaakt is op de verkooporder (en inderdaad, het laminaat moet 48 uur acclimatiseren). Leggen was afgesproken voor 10 oktober!! Wij vragen dus voor een directe oplossing, omdat op woensdag 12 oktober wij moten verhuizen. Ze zijn niet in staat om een legploeg te regelen voor de volgende dag (dinsdag), maar dat is natuurlijk voor ons een drama, want wij MOETEN woensdag verhuizen. Wij krijgen zelfs de vraag of we de verhuizing niet een dag uit kunnen stellen!!!!! U begrijpt dat dat geen optie is omdat er externe bedrijven zijn ingehuurd. Het volgende advies is om naar de winkel in Eindhoven terug te gaan! Waarop mijn vraag is: “wat kunnen die voor ons betekenen , dan?” Het antwoord is, dat we recht hebben op compensatie (geld terug) en dan zelf een legpleog ergens vandaan regelen!!!! Uiteindelijk biedt ik de mogelijkheid aan om woensdag heel vroeg te beginnen (afhankelijk van hoe land de legploeg nodig denkt te hebben) zodat wij de verhuizing naar einde middag verplaatsen om eea nog mogelijk te maken. Dat lijkt een oplossing! Er wordt overlegd. Paralel aan mijn gesprek met Uw serviceafdeling belt Greetje van Solutions (een afdeling van IKEA) met mijn vrouw om eea te bevestigen. Woensdag zal de legploeg tussen 08:00 en 09:00 uur beginnen, ze denken 5 á 6 uur nodig te hebben. Het wordt krap, maar okë, wij zijn beried om ons aan te passen. Overigens wordt in dat gesprek (het is inmiddels 10 uur) nog eens bevestigd dat Alert tussen 09:00 en 12:00 het laminaat komt bezorgen. Het lijkt dus allemaal geregeld, met veel flexibiliteit van onze kant.
Het wordt inmiddels 12 uur. Nog steeds geen laminaat bezorgd. Wij bellen weer met Alert waar ze blijven. Het stuitende antwoord is: “U STAAT INGEPLAND VOOR VANMIDDAG TUSSEN 13:00 en 16:-00 UUR!!!” U begrijpt dat wij inmiddels ontploffen. Met de vriendelijke mensen van Alert afgesproken dat ze bellen een kwartier voordat ze er zijn zodat wij niet langer hoeven te wachten. Ik bel weer met Uw serviceafdeling en vraag naar Greetje, want die heeft eea afgesproken en toegezegd. Greetje is in gesprek maar zal mij met enkele minuten terugbellen, is de belofte. Ik wil namelijk, na de zoveelste teleurstelling, nu graag schriftelijk bevestiging van afspraken die we gemaakt hebben omdat ik het vertrouwen begin te verliezen. DE REST VAN DE MIDAAG NIETS MEER VERNOMEN! Maar we denken dat de afspraken goed gemaakt zijn.
‘s-avonds rond 22:00 krijgen we een SMS van Alert. DE bezorging woensdag 12 oktober zal tussen 09:00 en 12:00 uur zijn!!!!!!! Dat zal toch niet waar zijn!!!!! Als ze pas laat in de ochtend beginnen zijn ze nooit op tijd klaar!
Dinsdag 11 oktober 08:30 bel ik direct weer met Uw serviceafdeling enik krijg Froukje aan de lijn. Ik leg haar de situatie uit en vraag om Greetje aan de lijn, die me gisteren niet teruggebeld heeft. Froukje gaat informeren en komt na een paar minuten bij me terug. Zij heeft Greetje gesproken en we hoeven ons geen zorgen te maken. We kunnen de SMS negeren want Alert zal vroeg beginnen zodat ze op tijd klaar zijn. Greetje heeft dat zelf net nog gecheckt bij Alert, zegt Froukje. Ik geef aan dat ik daar graag schriftelijk bevestiging van wil hebben omdat ik het vertrouwen verloren heb. Na lang aandringen gaat Froukje informeren of ik iets op email kan krijgen,. Echter IKEA laat ons opnieuw in de steek en zegt niets op schrift te willen en kunnen stellen. Ik moet maar vertrouwen op de afspraak en Froukje zegt het gesprek te beeindigen!!

Ik vertrouw het niet, en bel opnieuw met Alert. De vallen ook van hun stoel “Wij beginnen nooit om 08:00 uur1” Zij laden altijd pas om 09:00 bij IKEA en beginnen dan aan de route. De man van ALert zegt zelf ook met Greetje te zullen bellen omdat zij dit nooit mag toezeggen. De man van alert is erg behulpzaam en checkt de route van zijn mensen en wji zijn de eerste in de route. Zijn mensen moeten uit Amsterdam komen en proberen er om 09:00 uur te zijn en zullen bellen 30 minuten voordat ze er zijn zodat we niet hoeve te wachten. Wij moeten namelijk verhuizen die dag en willen terug naar de andere woning zodra de mannen van Alert aan het werk zijn.

U begrijpt dat ik extreem gefrustreerd ben over een aantal zaken:
– de fout op de order
– het voortdurend slecht communiceren en niets schriftelijk te willen geven. Het lijkt zelfs op moedwillig fout communiceren (zeggen dat er afspraken gemaakt zijn met Alert terwijl Alert zegt dat dat helemaal niet zo is en helemaal niet kan)
– geen verantwoordelijkheid nemen van IKEA voor de problemen die ze veroorzaakt heeft
– urenlang voor niets zitten wachten
– nog steeds onzekerheid over de goede afloop

Bart-Jan van den Boogaart
06-51336889

- gepaste oprechte excuses
- passende compensatie voor de verloren wachttijden en de niet gelverde service waarvoor wij wel betaald hebben
- alsnog bevestiging van de gemaakte afspraken

met vriendelijke groet

Bart-Jan van den Boogaart
06-51336889

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Bart_jan van den Boogaart