Klacht: Leveringsafspraak niet nakomen

op 23 april 2018 over PractiComfort in de categorie Medische produkten

Geachte heer, mevrouw,

Op 19 jan 2018 is Joop bij ons geweest voor het inmeten van de badkamer. Keurig netjes behandeld en we hadden echt een goed gevoel bij de verkoper. Uiteindelijk diezelfde dag een prijsafspraak gemaakt, en als we het in 1x snel overmaken dan kregen we extra korting. De levering zal plaatsvinden in week 13.

Vervolgens krijgen we een telefoontje dat een aantal zaken niet duidelijk zijn in de verkooporder. Uiteindelijk komt op 6 maart 2018 Pim om alles opnieuw in te meten. En aantal zaken blijken toch niet goed. Joop was nieuw en had een aantal zaken niet goed ingemeten. Levering in week 13 is nog steeds geen probleem. Wij hebben het volledige bedrag van € 5.145,00 al voldaan.

Op maandag 19 maart (wk 12) heb ik gebeld, of er al iets bekend is, want we moeten ook nog vrij regelen als ze willen komen in wk 13.

Op 20 maart zijn we teruggebeld. Prima gesprek, mevr. Herms geeft aan dat wk 14 de levering is. Ik heb per sms aangegeven dat we dat niet gaan redden, (de mobiele telefoon werd niet opgenomen). Mijn vraag is of ze misschien in wk 15 een datum kunnen aangeven. Mevr. Herms geeft aan dat ze de info heeft doorgegeven.

Op vrijdag 6 april (eind wk 14) heb ik een berichtje gestuurd dat we nog steeds niet hebben vernomen, en dat het zo wel kort dag wordt om nog vrij te regelen..

Ma 9 april (wk 15) reactie, dat de informatie is doorgegegeven door mevr. Herms.

Wo 11 april heb ik zelf gebeld. Ja, ik krijg een datum door en wordt nog niet diezelfde dag teruggebeld. Niet teruggebeld.

Do 12 april, mijn man heeft gebeld. We krijgen diezelfde dag nog een leveringsdatum. Niet teruggebeld.

Do 12 april einde dag sms gestuurd, met de vermelding dat wij uiterlijk de vrijdag erop om 12.00 bericht verwachten wanneer de levering gaat plaatsvinden. Geen respons

Vr 13 april na 12.00 uur 4 minuten aan de lijn gehangen, ja maar de spullen zijn helemaal nog niet binnen. Dit komt in week 16 en dan worden we gebeld voor een afspraak. Ik krijg nog net niet te horen hoe ik het in mijn hoofd haal om te bellen.

Het is nu maandag 23 april (wk 17). Vanochtend is een mail die kant op gegaan, om conform hun leveringsvoorwaarden: bij overschrijding van de vermoedelijke lvertermijn wordt PractiComfort een nadere tijd gegund om alsnog te leveren. Deze nadere termijn is gelijk aan de oorspronkelijke levertijd met met een maximum van een maand. En heb verzocht dit na te komen. Geen respons nog, de dag is bijna om.

Zoals ik die algemene voorwaarden lees, begrijp ik het als volgt: wk 13 was afspraak, vrijdag in wk 13 valt op 30 maart, dus zij moeten uiterlijk 30 april wk 18 leveren. Nu is dat komende maandag, en ik heb tot nog toe niet gehoord wanneer ze willen komen. Als we nog vrij willen regelen dan wordt dat een flinke uitdaging.

Levering uiterlijk in week 20, wij willen minimaal 1 week voor de tijd weten wanneer ze komen ivm voorbereiding.

Of ontbinding van de order en daarmee het geld €5.154,00 per ommegaande retour.

Daarnaast excuses voor de slechte service.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PractiComfort in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PractiComfort een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PractiComfort

Heeft op 03 mei 2018 om 11:04 geantwoord

Beste mevrouw Westhuis,

Allereerst mijn oprechte excuses voor de wijze waarop er is gehandeld. Ik vind het erg vervelend dat er vertraging is opgelopen met betrekking tot de installatie.

Inmiddels hebben wij contact gehad en zullen wij de installatie uitvoeren op 16 mei jl.

Team SilverMobility

Heeft op 11 september 2018 om 12:58 geantwoord

De klacht is helemaal niet opgelost. Dus ik begrijp niet dat deze op 'opgelost' staat Inmiddels wachten wij al 17 weken op de nalevering van de glaswand en -deur. De monteur kwam gisteren 10 september 2018 dachten wij hier eindelijk voor. Kwam hij alleen om de glijstang te monteren. Dat kon alleen niet omdat de wand en deur er nog niet inzit. Vanochtend telefoon gehad...ja de wand en deur worden besteld en komen over 6 tot 8 weken binnen. Het dossier gaat nu uit handen.

Alle klachten die gemeld zijn door EWesthuis