Klacht: Levensgevaarlijk geen service

op 28 februari 2020 over Fietsenwinkel in de categorie Fietsenwinkel

Eind augustus 2019 kocht ik een dure e-bike bij de vestiging in Gent. De afhandeling op zich liep al helemaal verkeerd, waarbij ik geen melding kreeg dat de fiets was toegekomen én de fiets stond helemaal niet op orde. Ook was mij een fietsverzekering aangesmeerd waarvoor ik geen expliciete toestemming had gegeven.
Na minder dan drie maand rammelde de fiets al langs alle kanten en begaf mijn ene accu het. Ik was nog steeds (eind februari 2020) op de vervanging van deze accu. Ik ben afhankelijk van mijn fiets om op m’n werk te geraken dus dit zou verschrikkelijk zijn indien ik geen tweede accu had.
Overigens valt mijn accu momenteel ook af en toe uit. Daarnaast zet de fiets zich sinds een kleine twee weken om de paar kilometer vanzelf in wandelstand. Zeer vervelend tijdens het fietsen, levensgevaarlijk wanneer je stil staat. De fiets gaat er zomaar vandoor bij een rood licht en reed gisteren een mevrouw aan (zonder dat ik er op zat) toen ik een brief postte. Fietsenwinkel.nl leverde een ondeugdelijk product af en alles wijst erop dat ze geen verantwoordelijkheid nemen.

Terugbetaling van de fiets of vervanging van de fiets voor een deugdelijk product. Alle problemen binnen minder dan een half jaar tonen aan dat dit product niet deugdelijk is.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Fietsenwinkel in behandeling genomen

Bericht van Fietsenwinkel

8 maanden geleden - Hallo Renate,Wat vervelend zeg. Ik kan me erg goed voorstellen dat je graag veilig op de fiets zit.Inmiddels heeft onze special care afdeling contact met je betreft de klacht.Ik laat het via die weg verder afhandelen en houd het wel in de tussentijd in de gaten.Met vriendelijke groet, Bas - Fietsenwinkel.nl

Reactie van de melder van de klacht rtyncke1

7 maanden geleden - Update: na veel heen en weer communicatie en druk zetten, heeft fietsenwinkel.nl toch een vervang electrische fiets voorzien. Toen was mijn eigen fiets ook opeens snel gemaakt. Eindelijk een fijne ervaring bij fietsenwinkel.nl die jammer genoeg niet van lange duur was. Na een dikke vier maand wachten, kreeg ik zonet ook een nieuwe accu aangezien mijn accu na drie maanden de geest gaf. Nu blijkt deze nieuwe accu helemaal niet nieuw te zijn maar tweedehands. Je hebt dus helemaal geen zicht op hoe lang die al gebruikt is en wat er mis mee was (aangezien hij dus 'herbruikt' wordt). De garantie van twee jaar heeft dan ook weinig zin meer aangezien dit geldt voor een nieuw product. Zeer teleurstellend.

Alle klachten die gemeld zijn door rtyncke1