Klacht: leugens smartcare

op 14 januari 2014 over smartcare in de categorie Internetshops - Elektronica

Mijn telefoon startte niet meer op. Ik kon hem nog wel aan doen maar de software startte niet. Vervolgens heb ik gebeld en is mijn telefoon opgehaald. Op de bon is duidelijk vermeld dat de telefoon niet terug gezet mocht worden naar fabrieksinstellingen omdat er foto’s op stonden van mijn (drie weken daarvoor) overleden schoonvader, kostbaar bezit dus! Mij werd verzekerd dat dit niet zou gebeuren en als het toch nodig zou zijn, dan zou er eerst contact met mij opgenomen worden. Na een week kreeg ik een mailtje met daarin de mededeling dat mijn telefoon technisch was afgekeurd en dat ik kon kiezen om mijn oude telefoon terug te krijgen of een vervangend toestel (alcatel) voor de rest van mijn contractduur. Uiteraard koos ik voor de eerste optie omdat ik hoopte dat ik iemand zou vinden die alsnog de foto’s voor mij kon overzetten.
Vandaag kwam de koerier mijn toestel terugbrengen. Tot mijn verbazing stond er op de bon dat het toestel was afgekeurd door waterschade, dit kan helemaal niet want hij is niet met water in aanraking geweest. Nog groter was mijn verbazing toen ik mijn telefoon gewoon op kon starten. Maar mijn woede won het toen ik zag dat alles van mijn telefoon verdwenen was en medewerkers zelf foto’s hadden gemaakt, die ze ook nog op mijn telefoon hadden laten staan.
Van begin tot einde is dit een heel erg dubieus verhaal en wijst het in de richting van bedrog! Mijn telefoon is blijkbaar gewoon gerepareerd, zelfs de flitser van mijn camera doet het weer (dat heb ik niet eens benoemd bij mijn reparatieverzoek)en toch krijg ik het bericht dat hij is afgekeurd.
Mijn grootste klacht is dat ik voorgelogen ben en dat, tegen mijn uitdrukkelijk verzoek in, alle instellingen terug gezet zijn naar fabrieksinstellingen waardoor ik alles wat kostbaar is kwijt ben!! Het lijkt alsof er binnen smartcare handeltje loopt in ingeleverde telefoons. Als je erin trapt hebben zij een telefoon en zit je zelf opgescheept met een afdankertje. Ben je zo slim om je oude telefoon terug te vragen, dan kom je tot de ontdekking dat hij gewoon gerepareerd is. Bah!!!!

Mijn foto's terug en een schadevergoeding voor mijn teveel betaalde abonnementskosten en het verlies van mijn gegevens/foto's. Verder zou ik heel graag een verklaring willen voor deze gang van zaken!

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over smartcare

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over smartcare nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jolanda2112