Klacht: Lesstof spreekt zich tegen, lesstof komt niet overeen met examen, slechte begeleiding.

op 26 september 2016 over NHA in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik volg een opleiding tot doktersassistente bij NHA. Wat ik merk en dit heb ik ook al enige tijd terug bij NHA aangegeven maar hier heb ik geen reactie meer op ontvangen.
Is dat het lesmateriaal zich tegenspreekt, als voorbeeld dat er verschillende definities van aandoeningen worden genoemd in verschillende hoofdstukken, ook wordt in een hoofdstuk wordt gezegd dat de BMI

Ik wil de opleidingskosten (de complete kosten dus voor alle periodes) terug ontvangen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NHA over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NHA in behandeling genomen

Bericht van NHA

2 maanden geleden - Geachte mevrouw Gelissen-Leerssen, Wij hebben uw bericht ontvangen en voorgelegd aan de eindverantwoordelijke. Het lijkt er overigens op dat de zin na het woord BMI abrupt stopt. Kan het zijn dat we nog een gedeelte van uw bericht missen? We gaan er in ieder geval mee aan de slag en verwachten u op korte termijn te kunnen voorzien van een inhoudelijke reactie. Met vriendelijke groet, Klantenservice NHA

Reactie van de melder van de klacht CGL.

2 maanden geleden - geachte heer/mevrouw, Dat klopt ik zie nu ook dat zeker 2/3 van mijn klacht niet zichtbaar is. Er wordt in een hoofdstuk gezegd dat de BMI <18.5 ondergewicht is en tussen de 18.5 en 25 normaal gewicht is terwijl een aantal hoofdstukken verder wordt gezegd dat <20 ondergewicht is en tussen de 20 en 25 normaal gewicht is. Ook wordt er gezegd dat 1Kcal gelijk staat aan 4,2kJ en dat dus 4 Kcal 17kJ is en dit moet 16,8kJ zijn (er staat niks in over afronden). Dit zijn slecht enkele voorbeelden van de vele tegenstrijdigheden. Verder staan er in de oefenvragen veelal ook vragen wat niet in de lesstof behandeld zijn geworden, er staan vragen in die op verschillende manieren op te vatten zijn en in de antwoorden worden verscheidenen vragen niet beantwoord, deze zijn op het antwoorden blad overgeslagen. Ook komen er in elk examen wat ik heb afgelegd vragen voor wat nooit in het lesmateriaal behandeld is geworden. Hier heb ik geen voorbeelden van omdat ik deze examenvragen niet heb kunnen opschrijven omdat het kladblaadje wat gegeven wordt tijdens het examen ook terug ingeleverd moet worden. Betreft de studiebegeleiding, als ik door alle onduidelijkheden in het lesmateriaal iets niet snap en ik bel NHA (de begeleider) wordt er me gezegd dat ik het de betreffende leerkracht van het vak moet vragen omdat hun er niks van af weten. Vervolgens stuur ik een mail via studenten plaza naar de leerkracht met mijn vraag en dan duurt het vaak wel langer dan een week voordat ik antwoord krijg. En als ik dan antwoord krijg schiet ik hier nog niks mee op, dan is vaak mijn vraag geeneens beantwoord. Maar ondertussen heb ik wel weer een achterstand op gelopen omdat ik niet verder kan omdat ik het niet meer snap door alle onduidelijkheden. Hoe verwacht NHA dat ik mijn opleiding binnen de gegeven termijnen succesvol af kan ronden als het lesmateriaal onduidelijk is en de leerkrachten niet binnen een acceptabele periode antwoord geven. Als doktersassistent wordt er verwacht dat je je vak verstaat en hoe kan ik mijn toekomstig vak verstaan als ik tegenstijdigheden geleerd krijg? Als ik niet weet wat correct is omdat er telkens wat anders in mijn lesmateriaal staat? Als ik deze gang van zaken en het slechte lesmateriaal van te voren had geweten dit te ontvangen had ik nooit voor een opleiding van NHA gekozen. Dit is het ontbrekende deel van mijn klacht. Met vriendelijke groet, Mevr. Gelissen-Leerssen.

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat NHA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NHA

Heeft op 21 oktober 2016 om 14:48 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door CGL.