Klacht: lesmateriaal ten onrechte niet crediteren en onbereikbaar

op 20 september 2016 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Mijn zoon zit op Automotive Nieuwegein. Door een fout hebben wij een verkeerde mail ontvangen van de school over het nieuwe schooljaar, met het gevolg dat we de verkeerde boeken hebben besteld.

Echter toen bleek dat we de verkeerde mail hebben ontvangen, hebben we de verkeerd bestelde boeken teruggestuurd naar Van Dijk (op eigen kosten). Dit was nog ruim binnen de retourtermijn! We hebben ook aangegeven wat er aan de hand was en dat het hele pakket gecrediteerd moest worden. En dus ook het online lesmateriaal.

Van Dijk wil nu toch nog een bedrag van € 204,86 innen en ze hebben daar een aanmaning (16056264) voor gestuurd.
Ik heb hier een klacht over ingediend via info@vandijk.nl, maar ik krijg in de bevestiging te zien dat het minimaal 4 dagen duurt voordat misschien een antwoord komt. Dit duurt gewoon te lang.

Van Dijk heeft ook twee lesmaterialen naar ons teruggestuurd (zonder enige aankondiging of overleg): een Electude voucher en boeken Nederlands. Opgegeven reden (aangekruist op een formulier): persoonlijk en beschadigd. Dit kan niet waar zijn: op de voucher staat geen naam en de boeken Nederlands zijn niet eens uit de doos geweest! Ze zijn echt niet beschadigd.

Hiermee word je als klant oneerlijk behandeld en zou je onterecht betalen voor spullen die je op tijd terugstuurt. Bovendien is de bestelling verkeerd gegaan door de foute mail van de school!

We zijn tevreden als het bedrag van € 204,86 ook gecrediteerd wordt. (dus graag alle kosten van het totale lespakket crediteren, wat door een fout van de school is besteld)
We ontvangen ook graag een antwoordnummer zodat we de Electude voucher en de boeken Nederlands voor de tweede keer naar Van Dijk kunnen retourneren.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 22 september 2016 om 14:01 geantwoord

Heeft op 22 september 2016 om 21:14 geantwoord

Beste Van Dijk,
Fijn dat € 48,21 in ieder geval vast verrekend is.
Daarnaast is het zo dat de boeken Nederlands echt niet vies zijn gemaakt. Ze zijn ook helemaal niet vies! Ik kan als nodig foto's sturen. Plastic is er afgehaald om te kijken of het inderdaad de boeken waren die op de lijst van de levering stonden. Daarna zijn ze meteen weer terug in de doos gegaan en niet meer uitgehaald, omdat het al snel bleek dat die boeken verkeerd zijn besteld door die verkeerde mail van de school! Bovendien kan dat plastic zo weer eromheen gedaan worden! Dat doen andere bedrijven ook die via internet spullen verkopen.

De Electude voucher die we nu hebben ontvangen zat absoluut Niet in een envelop! Dus we konden het ook niet uit de envelop halen! Er was helemaal geen envelop! Het verbaast me zo enorm dat jullie beweren dat de voucher in een envelop zat! De voucher zat gewoon los in het pakket!
Misschien halen jullie het door elkaar: de voucher van VORIG schooljaar zat in een envelop.

Willen jullie ajb nogmaals kijken hoe dit allemaal zit?

Bedankt vast voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet...

Alle klachten die gemeld zijn door VanBeek97